اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تسهیلات 234 میلیارد تومانی

ایجاد اشتغال برای 1170 نفر در بخش کشاورزی اصفهان امکان‌پذیر است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: 234 میلیارد تومان تسهیلات به منظور ایجاد اشتغال و طرح‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی اختصاص‌یافته که امکان ایجاد اشتغال برای یک‌ هزار و 170 نفر وجود دارد.

ایجاد اشتغال برای 1170 نفر در بخش کشاورزی اصفهان امکان‌پذیر است

احمد صفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیاری در بخش‌های کشاورزی در زمینه ایجاد اشتغال وجود دارد، اظهار کرد: پیش‌بینی شده است که هر ساله در شرایط مطلوب و عادی امکان اشتغال حدود چهار هزار و 200 نفر در بخش کشاورزی استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه اما امسال سهم این سازمان در زمینه ایجاد اشتغال محدود است، ادامه داد: شرایط حاکم و کمبود منابع آبی در استان حاکی از این بوده که امسال تحویل آبی برای کشت پاییزه کشاورزان صورت نمی‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته بخشی از اشتغال بخش کشاورزی استان به صورت موقتی بوده است، تصریح کرد: اما امسال امکان ایجاد اشتغال موقتی در بخش کشاورزی در این سازمان وجود ندارد و امسال سهمیه اشتغال بخش کشاورزی اصفهان منطقی و کارشناسی شده نیست.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای سرانه اشتغال در بخش کشاورزی برای هر نفر حدود 104 میلیون تومان است، اضافه کرد: با تسهیلات طرح توسعه و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی امسال تنها امکان ایجاد اشتغال برای یک هزار و 170 نفر در بخش کشاورزی استان وجود دارد.

صفی با بیان اینکه میزان سهمیه اشتغال در نظر گرفته‌شده برای سازمان کشاورزی استان به هیچ عنوان مورد تأیید این سازمان نیست، تاکید کرد: سهم مشخص شده برای این سازمان در زمینه ایجاد اشتغال در استان با شرایط کشاورزی حاکم بر استان مطابقت ندارد و مسئولان باید نسبت به این موضوع تجدید‌نظر کنند.

وی با تاکید بر اینکه ابتدای امسال 327 میلیارد تومان برای طرح توسعه، ایجاد اشتغال و واحد‌های تولیدی در بخش کشاورزی مشخص شده بود، افزود: اما در حال حاضر این تسهیلات کاهش‌یافته و در حال حاضر تنها 234 میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال و طرح‌های توسعه‌ای در بخش کشاورزی استان اختصاص داده شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در سال گذشته تعهد این سازمان ایجاد اشتغال برای حدود 15 هزار نفر بوده است که این تعهد به صورت 100 درصد محقق شد.

وی افزود: اما امسال مسئولان برای سهم محدودی که برای ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی استان مشخص کرده‌اند هیچ استنادی ندارند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول