اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد خبر داد

افتتاح پل کابلی مشهد تا چند روز آینده

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد با بیان اینکه پل کابلی مشهد چهارمین پل کابلی ایران است، گفت: تا چند روز آینده این پل افتتاح می‌شود.

افتتاح پل کابلی مشهد تا چند روز آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمدپژمان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون دو سطح از پروژه سه سطحی میدان امام‌حسین(ع) در اختیار مردم قرار گرفته و سطح سوم این پروژه که ایجاد اولین پل کابلی مشهد است،‌ تا چند روز آینده افتتاح و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه پل کابلی مشهد چهارمین پل کابلی ایران است، عنوان کرد: این پل کابلی که در نوع خود منحصر‌به‌فرد محسوب می‌شود، نقش بسزایی را در کاهش ترافیک در این نقطه پرتردد شهر ایفا می‌کند.

پژمان همچنین ضمن تشکر از شهروندان محدوده میدان امام حسین(ع) بابت صبری که در مدت اجرای پروژه داشته‌اند، خاطرنشان کرد: پل کابلی امام حسین (ع) هدیه‌ای از طرف مدیریت شهری به شهروندان است.

هزینه‌کرد بیش از 37 میلیارد تومان در تقاطع غیرهمسطح امام حسین(ع)

پژمان در ادامه با اشاره به تاخیر صورت گرفته در افتتاح آخرین سطح پروژه تقاطع غیرهمسطح امام‌حسین(ع)، عنوان کرد: قرار بود پل کابلی امام حسین(ع) زود‌تر از اینها افتتاح شود، اما متاسفانه بار ترافیکی این نقطه، امکان ایجاد محدودیت ترافیکی در تعطیلات تابستان را برای انجام برخی از امور همچون جوشکاری زیرپل و ... نداد و از این‌رو در ‌‌نهایت تصمیم گرفتیم به تدریج کار را پیش ببریم که سبب تاخیر شد.

شهردار مشهد در ارتباط با اعتبار هزینه شده در پروژه امام حسین(ع) نیز بیان کرد: هزینه کل طرح بیش از 370 میلیارد ریال بوده است.

به گفته وی، فقط در احداث تقاطع غیرهمسطح امام حسین(ع) بیش از 140 میلیارد ریال برای ایجاد پل کابلی هزینه شده است.

پژمان با بیان اینکه امنیت پل کابلی امام حسین(ع) را تضمین می‌کنیم، عنوان کرد: وزن عرشه فلزی 2 هزار تن است که در آن 48 دسته کابل با 25 دسته به کار رفته است.

شهردار مشهد اظهار کرد: در این پروژه دو دوربرگردان در زیرپل در جهت صدمتری، مسیر ویژه عابران پیاده، فضای سبز، نور‌پردازی و... نیز صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول