اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت آموزش و پرورش صورت گرفت

برگزاری همایش بسیجی، خانواده و پدافند غیرعامل در یاسوج

خبرگزاری فارس: به همت اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و با حضور 500 فرهنگی همایش بسیجی، خانواده و پدافند غیرعامل در یاسوج برگزار شد.

برگزاری همایش بسیجی، خانواده و پدافند غیرعامل در یاسوج

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز همزمان با سالروز شهادت شهید فهمیده و هفته پدافند غیرعامل، همایش بسیجی، پدافند غیرعامل و خانواده با شرکت 500 نفر از فرهنگیان در یاسوج برگزار شد.

در این آیین که با حضور مسئولان استانی، مدیران و مربیان پرورشی در سالن شهید ایزدپناه یاسوج برگزار شد، معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و دبیر این همایش گفت: این همایش با هدف اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی دانش‌آموزان و خانواده‌ها در موضوع پدافند غیرعامل برگزار شد.

نعمت‌الله دارفرین گفت: در این هفته 41 هزار جلد کتاب در زمینه تشکیلات و وظایف مقابله با بحران در مدرسه، آشنایی با مدیریت بحران ویژه سه دوره تحصیلی و مقاومت ملی پایدار پدافند غیرعامل بین مدارس توزیع شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: دشمنان نظام با اعتراف به ناتوانی در جنگ نظامی با جدیت وارد عرصه جنگ نرم شده‌اند.

غلامعلی رضوانی گفت: تضعیف اعتماد به نفس مردم، تلاش برای کاهش و تضعیف مشارکت مردم در مناسبت‌ها و سست کردن ارتباط مردم و مسئولان، دامن زدن به اختلافات در قومیت‌ها از دسیسه‌های دشمنان است که باید با پدافند غیرعامل با آن مقابله شود.

وی گفت: دفاع مقدس برای حفظ همه‌جانبه دین، ایمان، سلامت باورها انجام شد و امروز به ویژه در آموزش و پرورش مورد حمله بی‌امان دشمنان در بحث فرهنگی هستیم و معلمان نقش اساسی بر عهده دارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار این استان گفت: در بحث بصیرت‌افزایی باید با جدیت وارد شد تا جوانان و نوجوانان به اعتماد به نفس برسند. پدافند غیرعامل پیشگیری و مراقبت است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که فرزندان ما در دام دشمنان نیفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: تحکیم روابط اجتماعی، تلاش در زمینه‌های علمی، آگاه‌سازی دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان از اولویت‌های پدافند غیرعامل در برنامه کار مدیران و مربیان در مدارس است.

پرویز طاهری با اشاره به نقش اساسی خانواده‌ها در پدافند غیرعامل گفت: خانواده‌ها و مربیان فرماندهان مقابله با دشمن در جنگ نرم و اجرای پدافند غیرعامل هستند.

وی گفت: کارهای بزرگی در آموزش و پرورش انجام شده اما با توجه به هجمه حملات دشمن در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وظیفه ما سنگین‌تر است.

طاهری با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها مساجد پرزرق و برق ساخته شده ولی شیطان و کفر در آن‌جا احساس خطر نمی‌کند، گفت: بهترین سلاح در این برهه بصیرت در مقابل دشمنان است، معلمان باید در مقابل تهدیدات دشمنان آماده باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فتح قله‌های رفیع علمی ایران اسلامی در جهان بیانگر موفقیت در پدافند غیرعامل است.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول