اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی:

گروه‌های توانمند موسیقی اصیل ایرانی حافظ میراث معنوی کشور هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گروه‌های توانمند موسیقی اصیل ایرانی را حافظ و پاسدار موسیقی اصیل ایرانی دانست.

گروه‌های توانمند موسیقی اصیل ایرانی حافظ میراث معنوی کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی ظهر امروز در سومین و آخرین روز کنسرت سالار عقیلی در تبریز اظهار کرد: موسیقی ایرانی یکی از ارزشمندترین میراث ناملموس و معنوی کشور است که خوانندگانی همچون سالار عقیلی و گروه سروشان توانسته‌اند به خوبی از عهده حفظ و معرفی آن به جهانیان بربیایند.

وی موسیقی را به دلیل زیبایی و اثرگذاری مستقیم آن بر فرد، شیوه‌ای موثر در بیان فرهنگ و هنر کشور دانست و ادامه داد: موسیقی فاخر به دلیل ارتباط سریع و موثری که با شنونده برقرار می‌کند یکی از ویژه‌ترین میراث ناملموس کشور به شمار می‌رود.

عقیلی همچنین تنوع موسیقیایی در کشور را به لحاظ زبان‌های محلی و بومی، سبک و ساز بسیار ممتاز خواند و گفت: این تنوع و گوناگونی موسیقی هر منطقه و استان در کنار موسیقی پربار و کامل سنتی ایرانی توانسته مجموعه کاملی از هنر ایرانی را به دنیا عرضه کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در پایان این اجرا از سالار عقیلی، خواننده برجسته موسیقی سنتی کشورمان به خاطر حفظ و پاسداری از موسیقی اصیل ایرانی تجلیل و قدردانی کرد.

در این گرامیداشت، لوح تقدیر و هدایایی از صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی به رسم یادبود به سالار عقیلی، آرش کامور سرپرست گروه سروشان، آهنگساز و سایر اعضای این گروه اهدا شد.

یادآور می‌شود، کنسرت گروه موسیقی سنتی سروشان به سرپرستی آرش کامور و خوانندگی سالار عقیلی که از پنجم آبان‌ماه به نفع زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی در تبریز آغاز شده بود، در هر اجرا با یک دقیقه سکوت به یاد از دست‌رفتگان زلزله استان برگزار شد.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول