اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی شیراز:

تسهیلات اشتغال خانگی معلولان آماده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شیراز گفت: اعتبار وام اشتغال خانگی برای استفاده مددجویان بهزیستی آماده شده و در صورت داشتن شرایط پرداخت می‌شود.

تسهیلات اشتغال خانگی معلولان آماده است

محمدباقر صفوت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: هر یک از مددجویان بهزیستی که مدرک فنی و حرفه‌ای داشته باشند می‌توانند پرونده خود را کامل کرده و از اعتبار مشاغل خانگی استفاده کنند.

این مسئول بیان کرد: در بحث مشاغل خانگی تسهیلاتی بین سه تا پنج میلیون تومان بر اساس طرح در اختیار کارجویان قرار داده می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه اشتغال خانگی در منزل محقق می‌شود نیازی به اجاره دفتر و محل کار نیز وجود ندارد و همین موضوع امکان خوبی را برای کارجو ایجاد می‌کند.

صفوت تصریح کرد: امسال اعتباری خوبی در همین موضوع تخصیص پیدا کرده و یک تا دو بانک نیز برای ارائه آن اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: اعتبار دیگری نیز توسط معاونت اشتغال بهزیستی به عنوان وام کم‌بهره اشتغالزایی در نظر گرفته شده که آن نیز در روزهای آینده ابلاغ و بر تسهیلات قبلی افزوده می‌شود.

رئیس بهزیستی شیراز ابراز داشت: در مورد کارفرمایانی که معلولان را به کار گیرند 23 درصد سهم بیمه کارگر توسط بهزیستی تقبل می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر پرداخت سهم بیمه کارفرمایانی که معلولان را به کار بگیرند، پنج میلیون تومان نیز به ازای به کارگیری هر مددجو به کارفرما وام داده می‌شود.

این مسئول در مورد اشتغال نابینایان نیز گفت: در مشاغل دولتی با هماهنگی بهزیستی با دانشگاه علوم پزشکی تعدادی از نابینایان به عنوان تلفنچی بیمارستان‌ها استخدام شدند.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت که نیاز ادارات دولتی به تلفنچی محدود است و همچنین ادارات موظف به جذب نابینا برای پاسخ‌گویی تلفنی خود نیستند.

به گفته وی، طبق قانون باید سه درصد اشتغال در اختیار جامعه معلولان قرار گیرد و جامعه معلولان تنها نابینایان نیستند.

وی خاطرنشان کرد: در بیمارستان‌ها و مرکز اطلاعات تلفن (118) و ... تا حدی از نابینایان استفاده شده اما اگر اداره‌ای به 100 نفر نیرو نیاز داشته باشد تنها سه نفر آن از معلولان خواهد بود.

صفوت اظهار داشت: با توجه به حضور چهار هزار و 400 نابینا در سطح شهر شیراز و اینکه مشاغل دولتی بسیار کمی وجود دارد نیاز نابینایان به اشتغال در بخش دولتی پاسخ داده نمی‌شود.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول