اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اصفهان:

توسعه اصفهان در گرو توسعه روستاها و شهرهای کوچک است / پای سرمایه‌گذاران را به روستاها باز کنید

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: توسعه اصفهان در گرو توسعه روستاها و شهرهای کوچک و توسعه عادلانه امکانات است.

توسعه اصفهان در گرو توسعه روستاها و شهرهای کوچک است / پای سرمایه‌گذاران را به روستاها باز کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد ظهر امروز در نشست مشترک دهیاران، بخشداران و فرمانداران استان اصفهان با بیان اینکه مهاجرت‌پذیری کلان شهرهای بزرگ و بحران‌های نظام شهری ناشی از اقتصاد سیاسی است، اظهار کرد: اقتصاد سیاسی در ارائه خدمات تأثیرگذار است و باید به نحوی باشد که در آمایش سرزمین و متعادل‌سازی نظام شهری تمرکززدایی با هم رخ دهد.

وی با بیان اینکه این قضیه باید به عنوان یک راهبرد اصولی مطرح و جزئیات محوری باشد، افزود: برنامه‌ریزی منطقه‌ای، شهری و روستایی باید همزمان و توأمان انجام شود.

معاون عمرانی استاندار اصفهان تصریح کرد: باید توسعه روستایی به عنوان یکی از اصلی‌ترین دغدغه برنامه‌ریزان باشد چراکه عدم برنامه‌ریزی صحیح در نواحی روستایی موجب ضعف در سکونت‌گاه‌ها و مشکل مهاجرت را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان با حجم زیادی از شهرهای میانی روبه‌رو هستیم، ادامه داد: کنترل شهرهای بزرگ و تقویت شهرهای کوچک و روستاها در رأس است.

جمالی‌نژاد تاکید کرد: کلانشهرها را نباید جزیره‌ای و جدای از روستاها دید بلکه باید توزیع متعادل جمعیت وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: روستاهای توسعه نیافته در گرو امکانات و خدمات عادلانه است و اینکه توجه برنامه‌ریزان منطقه‌ای و توجه دولت‌مردان به برنامه ریزی روستاها باشد، کفایت نمی‌کند و باید خود افراد مسئول در روستا برای خوشان برنامه داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار اصفهان تاکید کرد: دهیاری‌ها از جمله مواردی است که در روستاها می‌توانند توسعه لازم روستا را فراهم و تغییرات کمی و کیفی ایجاد کنند.

وی گفت: دلسوزترین فرد به برنامه‌های روستایی خود دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها هستند که محوری‌ترین برنامه‌ریزی‌ها را می‌توانند داشته باشند.

جمالی‌نژاد افزود: بهبود وضعیت روستاها در سیاست راهبری و نظارت دولت با مبانی روستایی است که باید یک برابری با جامعه روستایی و عشایری فراهم کند.

وی تاکید کرد: یقین بدانید که توسعه شهر اصفهان در گرو توسعه روستاها و شهرهای کوچک است چراکه به عنوان بازوی شهر بوده و باید توسعه عادلانه صورت گیرد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: اگر دهیاری‌ها و روستاهای اصفهان توسعه پیدا کند خود شهر اصفهان نیز شاهد توسعه‌ای از این بیشتر می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از روستاهای ما خالی از سکنه شده‌اند و این در حالی است که توسعه استان در گرو یکی بودن سیاست کلان است.

جمالی‌نژاد تاکید کرد: سیاست‌های توسعه روستاها باید با دخیل کردن سرمایه‌گذاران همراه باشد که در این راستا باید پای سرمایه‌گذاران را به روستاها باز کرد.

وی به فرمانداران و دهیاران تاکید کرد: در مدت باقیمانده از دولت دهم سمت و سوی کار خود را به کارهای عمرانی در روستاها سوق دهند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول