اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ناشنوایان هرمزگان انتقاد کرد

بی‌توجهی آموزش و پرورش استثنایی به ناشنوایان

خبرگزاری فارس: نماینده ناشنوایان هرمزگان با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی این استان آنگونه که باید نسبت به راه‌اندازی مدارس ویژه ناشنوایان توجه ندارد، از حضور نیافتن مسئولان در مراسم روز جهانی ناشنوایان (در بندرعباس) انتقاد کرد.

بی‌توجهی آموزش و پرورش استثنایی به ناشنوایان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ادریس قریشی به نمایندگی از ناشنوایان هرمزگانی عصر امروز در نشستی مرتبط با وضعیت امور ساماندهی این قشر در هرمزگان اظهار داشت: در این استان تاکنون 3 هزار ناشنوا در سنین مختلف شناسایی شده‌اند که به فراهم شدن حداقلی امکانات زندگی نیازمند و خواهان حمایت و مساعدت آحاد مردم به ویژه مسئولان هستند.

وی ادامه داد: ناشنوایان استان هرمزگان با وجود محدودیت‌های گفتاری و شنیداری و مضایق مالی، شغلی و تحصیلی در مسابقات ورزشی و هنری در سطح ملی خوش درخشیده‌اند و این امر نشان از استعدادهای این قشر در استان دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان هرمزگان با بیان اینکه به رسم هر ساله روز جهانی ناشنوایان، مراسم این روز در هرمزگان نیز با حضور تعداد زیادی از ناشنوایان و خانواده آنان در سالن برق منطقه‌ای هرمزگان برگزار شد، افزود: با وجود دعوت از مسئولان ارشد استانی همانند شهردار، استاندار، مسئولان آموزش و پرورش و سایر رؤسای دستگاه‌های مرتبط با امور ناشنوایان، متاسفانه باید گفت که عدم حضور هیچ کدام از مسئولان در این مراسم مایه دلسردی بخش‌های فعال در حوزه حل مشکلات این قشر و ناشنوایان عزیز را فراهم می‌آورد.

قریشی در ادامه ضمن انتقاد از «بی‌توجهی مسئولان آموزش و پرورش استثنایی»، نبود امکان ادامه تحصیل در مقاطع راهنمایی و دبیرستان (در قالب مدارس ویژه ناشنوایان) را «مغایر روح عدالت و خدمت به آحاد جامعه» ذکر و خواستار پاسخگویی مسئولان مربوطه شد.

نماینده ناشنوایان هرمزگان با بیان اینکه مدیرکل بهزیستی هرمزگان در مراسم مذکور قول‌هایی مساعد در راستای حل مشکلات داده است، اضافه کرد: همانطور که وی گفت اعطای هرگونه تسهیلات بدون توانمند‌سازی و اشتغال ناشنوایان مشکلی را حل نمی‌کند.

به گفته قریشی، مهارت‌آموزی نیاز ضروری ناشنوایان برای اشتغال پایدار است.

وی افزود: ناشنوایان نیازمند ترحم نیستند و برنامه‌های توان‌بخشی و اسکان مهم‌ترین نیاز این قشر برای بهره‌مندی از سایر امکانات زندگی است.

قریشی اظهار داشت: با توجه به درخواست‌ها و طبق وعده مسئولان بهزیستی به زودی مرکزی برای فعالیت کانون و هیئت‌های ورزشی ناشنوایان استان از طرف این سازمان راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول