اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

شبکه پایاب سد خداآفرین اشتغال اردبیل را متحول می‌کند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: تکمیل شبکه پایاب سد خداآفرین و انتقال آن به اراضی حاصلخیز بستر تحول اقتصادی و کارآفرینی را فراهم می‌آورد.

شبکه پایاب سد خداآفرین اشتغال اردبیل را متحول می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در جریان سفر به شهرستان پارس‌آباد و اصلاندوز اظهار داشت: تکمیل این شبکه که 61 هزار هکتار از اراضی استان اردبیل را سیراب می‌کند یک تحول جدی را زمینه‌ساز می‌شود و ما توان تولیدی و رشد و بالندگی خودمان را به سرعت افزایش می‌دهیم.

وی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگر به تقویت جبهه تولید داخلی، کار و سرمایه ایرانی نیاز داریم که مؤلفه‌های آن حاضر شدن در سنگر تلاش مضاعف و کار شبانه‌روزی است.

نیکزاد تصریح کرد: ‌ما زمانی می‌توانیم ادعای مقابله با تحریم‌ها و تهدیدهای استکبار را داشته باشیم که به توانمندی‌ها و نوآوری‌های حقیقی مجهز شویم و از طریق توسعه بخش‌های اقتصادی بتوانیم کشورمان را به مرز خودکفایی برسانیم.

رئیس شورای اداری استان با بیان اینکه استان اردبیل هم اکنون در مسیر توسعه واقعی قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: در هفت سال گذشته چهار برابر سال‌های قبل از آن کارهای عمرانی، خدماتی، اجرایی و پیشرفت‌های حقیقی در این استان رخ داده و این روند تا پایان دولت دهم با قوت و قدرت ادامه پیدا می‌کند.

وی به سفر قریب‌الوقوع معاون اول رئیس جمهور برای افتتاح فاز اول شبکه پایاب سد خداآفرین و شبکه‌های انتقال آب به اراضی پایین دست اشاره کرد و ادامه داد: در سفر معاون اول رئیس جمهور طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی در این استان به بهره‌برداری رسیده و برخی از موانع توسعه بخش اقتصادی،‌ صنعتی و تولیدی برطرف می‌شود.

نیکزاد در سفر به اصلاندوز در جریان پیشرفت فیزیکی پمپاژ پنج، طرح آبیاری تحت فشار 210 هکتاری اصلاندوز، تصفیه‌خانه این شهر و همچنین مصلای در حال احداث شهر اصلاندوز قرار گرفت و بر حل برخی از موانع و مشکلات تاکید کرد.

200 واحد مسکن مهر در پارس‌آباد در حال تکمیل شدن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل همچنین در سفر به پارس‌آباد به تسریع پروژه‌های عمرانی تاکید کرد.

وی در بدو ورود به پارس‌آباد با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی و جنگ هشت ساله ادای احترام کرد.

نیکزاد همچنین در بازدید از مصلای اصلاندوز و پارس‌آباد بر تکمیل این پروژه‌ها و همچنین پایاب دشت فتحعلی، ایستگاه پمپاژ پنج متر مکعبی از کانال مغان به پایاب سد خداآفرین، مجتمع آبرسانی عمران‌آباد، زیرگذر اسلام‌آباد، مسکن مهر پارس‌آباد در فازهای یک و دو، بیمارستان 120 تختخوابی این شهرستان، ساماندهی رود ارس، تصفیه‌خانه فاضلاب پارس‌آباد تاکید کرد.

وی از مجتمع آبرسانی عمران‌آباد با ظرفیت 80 لیتر در ثانیه برای آبرسانی به 9 روستا و پوشش 500 خانوار بازدید کرد که این مجتمع با طول خط انتقال 135 کیلومتر در حال اجرا است که با داشتن 85 درصد پیشرفت از پروژه‌های مهر ماندگار به شمار می‌رود.

مسکن مهر پارس‌آباد نیز در فازهای اول و دوم در مجموع با یک‌هزار و 14 واحد و همچنین 814 واحد در حال اتمام و نازک‌کاری است که 200 واحد آن در حال عملیات اجرای ساختمان می‌باشد.

استاندار اردبیل همچنین خواستار رفع مشکل آب و فاضلاب این پروژه به همت شرکت آب و فاضلاب استان و رفع موانع احتمالی شد.

مقام عالی اجرایی دولت در استان اردبیل همچنین از بیمارستان 120 تختخوابی پارس‌آباد بازدید کرد که در حال حاضر این بیمارستان 63 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به عنوان پروژه مهر ماندگار قرار است مرداد سال آینده به بهره‌برداری برسد.

بازدید از پایاب سد فتحعلی برنامه دیگر استاندار اردبیل بود که وسعت کل محدوده چهار هزار و 680 هکتار می‌باشد که وسعت کل اراضی زراعی سه هزار و 658 هکتار و وسعت کل اراضی غیر زراعی نیز یک‌هزار و 22 هکتار است.

پیشرفت فیزیکی شبکه اصلی 86 درصد و شبکه فرعی آن نیز 60 درصد است.

ایستگاه پمپاژ پنج متر مکعبی مغان برای آبرسانی به واحد عمرانی شبکه خداآفرین دیگر پروژه‌ای بود که استاندار اردبیل از آن بازدید کرد.

وسعت اراضی طرح آبیاری و زهکشی خداآفرین 74 هزار هکتار به صورت خالص است که از این مقدار سهم استان 62 هزار هکتار می‌باشد و 12 هزار هکتار نیز سهم استان آذربایجان‌شرقی است.

به گفته داود نجفیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل عملیات اجرایی خط لوله فولادی انتقال آب به طول چهار هزار و 60 متر و به قطر یک‌هزار و 800 میلی‌متر است که کلیه خطوط انتقال و تجهیزات مکانیکی، برقی و ابزارهای دقیق همگی انجام شده و پروژه در مرحله بهره‌برداری می‌باشد که پس از واگذاری اراضی به مردم به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول