اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‏زمان با هفته کتاب و کتاب‏خوانی

انجمن پژوهش و مطالعات اندیشه نو در سمنان افتتاح می‏شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان از افتتاح انجمن استانی پژوهش و مطالعات اندیشه نو هم‏زمان با هفته کتاب و کتاب‏خوانی در سمنان خبر داد.

انجمن پژوهش و مطالعات اندیشه نو در سمنان افتتاح می‏شود

امیرعلی عموزاده امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان به تشریح برنامه‏های هفته کتاب و کتاب‏خوانی در استان سمنان پرداخت و افتتاح انجمن استانی پژوهش و مطالعات اندیشه نو را یکی از مهم‏ترین این برنامه‏ها ذکر کرد.

وی گفت: در همین هفته، گردهمایی اعضای برجسته کتابخانه‏های عمومی استان سمنان با موضوع هم‏اندیشی در راستای ارتقای امور کتابخانه‏ها و ترویج فرهنگ کتاب‏خوانی برگزار می‏شود تا مراجعه‏کنندگان به کتابخانه‏ها نیز بتوانند در هفته کتاب سهمی در برنامه‏های این هفته در استان سمنان داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان اضافه کرد: برنامه دیگری که در هفته کتاب و کتاب‏خوانی در این استان برگزار می‏شود، جشن کتاب و تجلیل از کتابداران، مسئولان، کتاب‏خوانان و کتاب‏داران برتر فرهنگی و نمونه استان سمنان است که با هدف تقویت فرهنگ مطالعه در جامعه انجام می‏شود.

عموزاده همچنین اهدای کتاب توسط مردم به کتابخانه‏های عمومی را سنت حسنه‏ای دانست که در هفته کتاب و کتاب‏خوانی در استان سمنان به آن بیشتر پرداخته می‏شود تا این فرهنگ نیز بین خانواده‏ها و اهالی مطالعه نهادینه شود.

وی از برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب در نقاط مختلف استان سمنان در این هفته خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه تازه‏های کتاب در کتابخانه‏های عمومی استان سمنان هم در دستور کار قرار دارد و شهرستان‏های مختلف این استان پذیرای کتب تازه انتشار یافته خواهند بود.

مدیرکل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان ادامه داد: اجرای برنامه‏های فرهنگی متنوعی را در همین زمینه در دستور کار قرار داده‏ایم که مسابقات کتاب‏خوانی، نویسندگی، چکیده‏نویسی ویژه مقاطع ابتدایی، دبیرستان، مادران، زنان خانه‏دار و عموم جوانان و مخاطبان از جمله آنهاست و تلاش می‏شود با اجرای این قبیل برنامه‏ها، هفته کتاب در استان سمنان با جذابیت خاصی برگزار شود.

عموزاده با بیان اینکه ستادهای برگزاری هفته کتاب در اداره کل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان و ادارات شهرستان‏ها از مدت‏ها پیش تشکیل شده است، گفت: این ستادها، فعالیت‏های متعددی را در زمینه نهادینه‏سازی فرهنگ کتاب و کتاب‏خوانی در جامعه در دستور اجرا دارند.

وی به تقدیر از کتابخانه نمونه استان سمنان در این هفته اشاره کرد و گفت: کتابخانه‏های برتر فرهنگی در استان سمنان نیز به مناسبت هفته کتاب معرفی می‏شوند تا مردم با خدمات ارائه شده در این مراکز بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول