اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث کرمان:

راهنمایان تورهای گردشگری وظیفه‌ای ملی دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: راهنمایان تور در مواجهه با گردشگران خارجی وظیفه‌ای ملی دارند که بسیار ارزشمند است.

راهنمایان تورهای گردشگری وظیفه‌ای ملی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین شمس‌الدینی صبح امروز در نشست با راهنمایان تورهای گردشگری استان کرمان آنها را معرف و نماینده ملت و سرزمین ایران دانست و اظهار داشت: راهنمایان تور در مواجهه با گردشگران خارجی وظیفه‌ای ملی دارند که بسیار ارزشمند است.

وی افزود: یک راهنما ضمن عمل به وظایف خود باید دارای توانائی‌ها و ویژگی‌هایی باشد که دانش و روش‌های مرتبط با هنر راهنمایی تور، تفسیر عمیق و قدرت بیان بالا از مهم‌ترین این موارد است.

شمس‌الدینی خاطرنشان کرد: باتوجه به داشته‌های تاریخی و گردشگری استان کرمان، راهنمایان تور استان باید به شکلی عمل کنند که گردشگر در بطن حادثه و محیط اطراف خود قرار گیرند و با ایجاد جذابیت بصری و تاریخی زمینه حضور دوباره گردشگر را  فراهم کنند.

وی بیان داشت: راهنمای تور باید دارای اطلاعات و دانش کافی از پیشینه تمدن، فرهنگ و مذهب استان کرمان باشد و رعایت آداب معاشرت و اصول روابط اجتمایی را در الویت کار خود قرار دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: باید به دنبال کار تخصصی و حرفه‌ای بود و با برگزاری کلاس‌های آموزشی بار دانشی این عزیزان را بالا برد.

وی با اشاره به اینکه راهنمایان تور به عنوان سفیران یک کشور رسالت سنگینی را برعهده دارند، افزود: بالندگی و نجابت یک ایرانی می‌تواند براساس رفتار و کردار این عزیزان متبلور شود.

شمس‌الدینی عنوان کرد: با مستندسازی، ثبت و ضبط تجربیات هر سفر می‌توان کتاب‌های خوبی را منتشر کرد و در اختیار دیگران قرار داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی تا حد توان انجمن راهنمایان تور استان کرمان را مورد حمایت قرار می‌دهد و همکاری لازم را با آنها دارد.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول