اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان:

مداحان تبیین‌کننده تاریخ اسلام برای نسل جوان هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: امروز با توجه به جنگ نرم و رشد توطئه‌های دشمنان وظیفه مداحان خطیرتر شده و آنها بر دوش‌ کشنده تاریخ اسلام برای نسل جوان هستند.

مداحان تبیین‌کننده تاریخ اسلام برای نسل جوان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حجت‌الاسلام احد آزادیخواه عصر امروز در کارگاه آموزش تخصصی مداحی در جمع مداحان شهرستان همدان اظهار کرد: این کارگاه با همکاری کانون مداحان اهل‌ بیت (ع) و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با هدف آموزش مداحان و ارتقای سطح کیفی مداحی‌ها تشکیل شد.

وی افزود: مداحان نوکری خاندان اهل‌ بیت (ع) را می‌کنند و هیچ موهبتی بالاتر از به زبان آوردن نام اهل ‌بیت (ع) برای مردم نیست که در این زمینه افزایش کیفیت‌ دوره‌های آموزش و پژوهش از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان خاطرنشان کرد: مداحان باید در عید غدیر خم حتما نکات مربوط به نزول آیه امامت حضرت علی‌ (ع) را در مداحی‌های خود ذکر کنند تا همه بدانند که حضرت جبرئیل برای نزول تمام آیات تنها یک بار نازل شد اما برای نزول پیام ولایت حضرت علی (ع) سه بار بر پیامبر نازل شد.

وی ادامه داد: کلامی بهتر از دعوت مردم به حق نیست و مداحان با نوحه‌سرایی معنویت را در میان مردم افزایش داده و مجالس را با نور و محبت اهل بیت (ع) عطرآگین می‌کنند.

آزادیخواه بیان کرد: در گذشته مداحان و مبلغان دینی در زمینه ابلاغ مباحث اسلامی و احیای سنت اهل ‌بیت (ع) وظیفه آسانی را بر عهده داشتند اما امروز با توجه به جنگ نرم و رشد توطئه‌های دشمنان وظیفه مداحان خطیرتر شده و آنها بر دوش‌کشنده تاریخ اسلام برای نسل جوان هستند.

وی تصریح کرد: مداحان باید حقیقت را بدون تنش و نگرانی برای مردم بازگو کنند، چنانچه پس از فتنه 88 در راهپیمایی پرشور ملت مؤمن ایران مذهبی‌ها، مداحان و علمداران مکتب اهل‌ بیت (ع) به میدان آمده و از عهد و پیمان بسته شده با ولایت حمایت کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان خطاب به مداحان خواستار شد تا فرهنگ حسینی را به درستی منتقل کرده و در منابر قبل از مداحی زمانی را اختصاص به سخن‌وری درباره مسائل اجتماعی روز دهند و در این راستا اطلاعات و دانش خود را با نسل امروز همگام کنند.

وی در پایان گفت: مداحان انتقال‌دهنده حوادث بزرگ تاریخ اسلام به نسل‌های امروز هستند و باید در انجام این رسالت از هیچ تلاشی کوتاهی نکند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول