اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی مازندران مطرح کرد

نقش 20 درصدی منابع طبیعی در وقوع سیل بهشهر / اگر مقصرم عذرخواهی می‌کنم

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران گفت: حدود 80درصد چوب‌هایی که با جاری‌شدن سیل وارد شهر شد را در حوزه منابع طبیعی تایید نمی‌کنیم.

نقش 20 درصدی منابع طبیعی در وقوع سیل بهشهر / اگر مقصرم عذرخواهی می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، عباسعلی نوبخت بامداد امروز در چهاردهمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مازندران که به میزبانی بهشهر برگزار شد، اظهار داشت: شیب بالای صد در صد را در اراضی شیب‌دار بهشهر داریم و باید مبارزات بیولوژیک را آغاز کنیم. در سوادکوه هم چنین اراضی را داشتیم اما درختان مثمر را کاشتیم و نتیجه گرفتیم.

وی تصریح کرد: شخم و شیار در جهت شیب، در اراضی شیب‌دار بسیار خطرناک است و کشاورزان منطقه باید شخم در خلاف جهت شیب اینگونه اراضی را آموزش ببینند.

نوبخت در توضیح چوب‌آلاتی که در حادثه سیل بهشهر وارد مناطق شهری شدند، گفت: در منطقه بهره‌برداری داریم، اما اکنون فصل قطع درختان نبوده و دو سه ماه دیگر شروع می‌شود.

عضو ستاد مدیریت بحران استان مازندران تصریح کرد: برخی از درختانی که تصویر آنها در رسانه‌ها پخش شد درخت‌هایی بودند که در همان جایی که سیل با خودش آورد با اره موتوری آماده کردند.

وی افزود: در بالادست قطعه‌ای بود که برداشت شد و بنا به دلایلی جمع‌آوری و ثبت و ضبط نشد، اما حدود 80 درصد چوب‌هایی که وارد شهر شدند را در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری تایید نمی‌کنیم.

نوبخت بیان داشت: برخی هم چوب اکالیپتوس بود که ما اصلاً در بالادست چنین درختانی را نداریم، این ها همه جای سوال است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران با اشاره به تدوین کتابچه‌ای در 25 /12/89 و تقدیم آن به مسئولان بالادستی، تصریح کرد: در آن کتابچه دقیقاً سیل بهشهر را پیش‌بینی کردیم و تقاضای دو میلیارد تومان اعتبار دادیم اما بودجه اندکی اختصاص پیدا کرد و طرح به نتیجه نرسید.

وی با تاکید بر اینکه حدود 80 درصد چوب‌آلات سرازیر شده به سمت شهر را از حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری تایید نمی‌کنیم، گفت: این روحیه را داریم، اگر دوستانی فکر می‌کنند که منابع طبیعی مقصر است ما از آنها عذرخواهی می‌کنیم و از این به بعد چنین کارهایی انجام نمی‌شود.

نوبخت اظهار امیدواری کرد برنامه‌ریزی ما طوری باشد که مردم عزیز ما مشکل نداشته باشند.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول