اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه عید غدیرخم در کتابخانه آستان قدس رضوی

نمایشگاه کتاب با موضوع «امام علی(ع) و غدیر» برپا شده است

خبرگزاری فارس: نمایشگاهی شامل کتب خطی، چاپ سنگی، چاپی و نرم‌افزارهای الکترونیکی با موضوع «امام علی(ع) و غدیر» در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در مشهد برپا شده است.

نمایشگاه کتاب با موضوع «امام علی(ع) و غدیر» برپا شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس‌ رضوی، نمایشگاهی شامل کتب خطی، چاپ سنگی، چاپی و نرم‌افزارهای الکترونیکی با موضوع «امام علی(ع) و غدیر» در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در مشهد برپا شده است.

محمدهادی زاهدی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس‌ رضوی اظهار کرد: علاوه بر قرآن منسوب به دستخط مبارک حضرت علی(ع)، در این نمایشگاه، کتب خطی ارزشمندی با موضوع امام علی(ع) و غدیر نظیر دیوان حضرت امیر(ع)، اکمال‌الدین، مناقب و عمده‌المناقب در معرض نمایش عموم قرارگرفته است.

زاهدی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه، از مجموع کتب چاپ سنگی موجود در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، منابع ارزشمندی مانند «منهاج‌الکرامه فی اثبات‌الامامه»، «مصباح‌الهدایه فی تفسیر»، «ولایت‌نامه»، «غایه‌المرام» و «صحیفه‌الهادیه و التحفه العهدیه» در معرض نمایش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه با توجه به مجموع آثار غدیرشناسی خطی، چاپ سنگی و چاپی مورد توجه و استقبال محققان، غدیر پژوهان و علاقه‌مندان به آثار دینی و ولایی قرار دارد، افزود: با توجه به گنجینه کم‌نظیر کتب چاپی با موضوع امام علی(ع) و غدیر  نظیر سیری در الغدیر، حماسه غدیر، غدیر؛اکمال دین، فروغ علوی فرمان غدیر، پیام غدیر و رساله غدیریه نیز در معرض دید عموم قرار گرفته است. 

زاهدی اضافه کرد: در بخشی از این نمایشگاه نرم‌افرازهای الکترونیکی با موضوع «غدیر» مانند کتابخانه حضرت علی(ع)، پیام غدیر، ولایت علوی و غدیر و وحدت اسلامی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

نمایشگاه کتب خطی، چاپ سنگی، چاپی و نرم‌افزارهای الکترونیکی همه روزه از 9 تا 15 آبان‌ماه در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و هنری است.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول