اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون بازنشستگان اعلام کرد

30 دی؛ آخرین مهلت انصراف بازنشستگان خوزستانی از بیمه تکمیلی

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خوزستان پایان دی‌ماه را آخرین مهلت انصراف از بیمه تکمیلی عنوان کرد.

30 دی؛ آخرین مهلت انصراف بازنشستگان خوزستانی از بیمه تکمیلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،‌ حسین انجیلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در صورت انصراف، هزینه‌های پرداختی که مبلغ 67 هزار ریال در ماه به ازای هر عضو خانواده است در صورتی که از خدمات پزشکی استفاده نشده باشد، نیز مسترد خواهد شد.

وی افزود: با رایزنی و عقد قرار داد کانون عالی بازنشستگان کشور با شرکت بیمه‌گر دی، امکان برخورداری بازنشستگان از خدمات تکمیلی این شرکت بیمه فراهم شد.

انجیلی ادامه داد: در خوزستان نیز این طرح از ابتدای آبان ماه آغاز شده و طبق برنامه می‌بایست تا بهمن ماه تقریبا تمام استان را زیر پوشش قرار دهد.

به گفته رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان، تا کنون از 14 کانون بازنشستگان استان 10 کانون برای عقد قرارداد بیمه تکمیلی با بیمه دی اعلام موافقت کردند.

وی افزود:‌ در قرارداد جدید بیمه تکمیلی، سقف تعهدات بیمه‌گر از 60 میلیون ریال به 100 میلیون ریال افزایش یافته و خدمات درمانی بیشتری نیز زیر پوشش آن قرار گرفته است. 

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان با بیان اینکه مهلت انصراف از بیمه یا افزایش افراد تحت تکفل تا پایان دیماه سال جاری است، خاطرنشان کرد:‌ قرارداد با بیمه دی، یکم آبان ماه منعقد شد و پس از آن افراد می‌توانند در مهلتی چهار ماهه نسبت به انصراف از بیمه یا افزایش افراد تحت تکفل اقدام کنند.

وی تصریح کرد: بیمه تکمیلی دی اختیاری بوده و حتی آنان نیز که با‌ آغاز طرح با این شرکت بیمه‌گر قرارداد منعقد کرده‌اند از امکان انصراف برخوردارند.

به گفته رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان خوزستان، بیمه تکمیلی دی شامل بیمه عمر، حوادث و آتش سوزی می‌شود که در بخش‌های عمر و حوادث شامل سرپرست و فرزندان و در بخش آتش سوزی، خانوار را به صورت واحد تحت حمایت قرار می‌دهد.

انجیلی تصریح کرد: علاقه‌مندان برخورداری از بیمه تکمیلی دی می‌توانند با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی سراسر استان و دریافت فرم‌های مربوط، نسبت به عقد قرارداد با این شرکت بیمه اقدام کنند.

 

*191 هزار نفر بازنشسته

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان جمعیت بازنشستگان مرتبط با این سازمان در استان را حدود 191 هزار نفر عنوان کرد و افزود: از نظر جمعیت بازنشستگی، خوزستان سومین استان کشور است.

انجیلی افزود: از مجموع این بازنشستگان 62 هزار و 213 نفر بازنشسته، 6 هزار و 844 نفر از کار افتاده و 47 هزار و 538 نفر نیز بازماندگانی هستند که به رحمت ایزدی پیوسته و خانواده‌های آنان از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره می‌برند.

وی همچنین سرانه سفر بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را بسیار ناچیز و نامتناسب با هزینه‌های کنونی سفر در کشور خواند و از اختصاص این میزان سرانه انتقاد کرد.

انجیلی گفت: سرانه سفر بازنشستگان تنها 400 هزار ریال به ازای هر نفر بازنشسته است که باید برای بهبود آن تدبیری اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: پرداخت این میزان سرانه موجب شده تا متولیان امور از جمله در خوزستان ناچار شوند بازنشستگان را به جای اعزام به اردوهای زیارتی و تفریحی به مشهد مقدس، عازم اردوهای درون استانی کنند.

 

*14کانون بازنشستگی در خوزستان

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان خوزستان همچنین با بیان اینکه هم اکنون 14 شهر استان از کانون بازنشستگی تامین اجتماعی برخوردارند، اضافه کرد: این کانون‌ها از محل اعتباری که با کسر یک درصد از حق مسکن اعضا هر سه ماه یک بار به حساب کانون‌ها واریز می‌شود، اداره می‌شوند.

وی ادامه داد:‌ 10 درصد از مجموع آن مبالغ نیز در اختیار کانون مرکزی برای انجام امور جاری این کانون قرار می‌گیرد که سالانه مبلغی کمتر از یکصد میلیون ریال است.

انجیلی چنین بودجه‌ها و اعتباراتی را برای اداره امور کانون‌ها ناکافی و بسیار ناچیز دانست و از دولت خواست تا اعتباراتی به این بخش اختصاص یابد.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان اظهار داشت: در زمان حاضر کانون‌ها با مشکلات زیاد تجهیزاتی و مکانی مواجهند و در برخی شهرستان‌ها دفاتر کانون در اماکن موقت مستقر است که زیبنده این قشر از جامعه نیست.

به گفته این بازنشسته مسئول، هم اینک سازمان تامین اجتماعی برای اجاره محل کانون در مراکز استان‌ها 100 میلیون ریال و برای شهرستان‌ها 60 میلیون ریال پرداخت می‌کند که افزایش این مبالغ با توجه به میزان اجاره‌های موجود در کشور ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از کانون‌های بازنشستگی و رفع مشکلات این کانون‌ها می‌تواند به ارتقای کارایی این قشر منجر و زمینه‌ساز اقدامات مهم به ویژه در زمینه اقتصادی شود.

 

*حداقل حقوق برای 80درصد بازنشستگان

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان در ادامه خواستار همسان سازی حقوق بازنشستگان شد و گفت:‌ 80 درصد بازنشستگان حداقل حقوق و دستمزد را دریافت می‌کنند که با این مستمری توانایی اداره زندگی خود را ندارند.

وی ادامه داد:‌ بازنشستگان در طول سال حقوقی معادل یک کارگر دریافت می‌کنند و انتظار می‌رود در پایان سال عیدی کارگری، معادل دو برابر حقوقشان دریافت کنند، این در حالی است این افراد عیدی کارمندی دریافت می‌کنند.

انجیلی به نیاز استان به ویژه در اهواز به ساخت خانه مهر بازنشستگی اشاره کرد و تحقق آن را بسیار مهم خواند و ادامه داد:‌ احداث خانه مهر بازنشستگان اهواز در سفر نخست رئیس جمهور و هیئت دولت به خوزستان مورد تصویب قرار گرفت اما هنوز اجرایی نشده است.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان افزود: پیش‌تر اقداماتی نظیر اختصاص زمین از سوی شورای شهر اهواز برای ساخت خانه مهر صورت گرفته بود که مکان این زمین مورد قبول متولیان قرار نگرفت.

انتهای پیام/و10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول