اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بانوی ملی‌پوش کاراته‌کا اصفهانی:

حذف قانون منع حجاب موجب پیشرفت کاراته شد

خبرگزاری فارس: بانوی ملی‌پوش کاراته‌کا اصفهانی گفت: پس از آنکه مانع حجاب در رقابت‌های برون مرزی برای کاراته‌کاران بانوی ایرانی برداشته شد شاهد رشد بهتر کاراته ایران در بخش بانوان هستیم.

حذف قانون منع حجاب موجب پیشرفت کاراته شد

سعیده خرسندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: چهار سال است که عضو تیم ملی کاراته هستم و در حال حاضر نیز در اردوی تیم ملی به منظور آمادگی هر چه بیشتر برای رقابت‌های آسیایی به سر می‌برم.

وی با اشاره به  شرایط برگزاری اردوی تیم ملی تصریح کرد: این اردو در حال حاضر با لیگ کاراته تداخل پیدا کرده و از این لحاظ با مشکلاتی مواجه شده‌ایم و همچنین این اردو به هیچ عنوان از شرایط مطلوبی برای ملی‌پوشان برخوردار نبوده و از لحاظ تغذیه شرایط مناسبی ندارد.

بانوی ملی‌پوش کاراته‌کا اصفهانی در ادامه به نحوه انتخاب نفرات ملی‌پوش اشاره کرد و افزود: در گزینش ملی‌پوشان پارتی‌بازی‌های بسیاری وجود دارد، بیشتر این افراد از کسانی انتخاب می‌شوند که سابقه بیشتری در تیم ملی داشته‌اند و همین افراد هم همیشه باید در تیم ملی باشند اما این در حالیست که جوانان نیز که در مسابقات برون مرزی در گذشته شرکت کرده بودند نتایجی بهتر از ملی‌پوشان با سابقه در تیم ملی کسب کرده بودند که نشان می‌دهد باید به آنها نیز بها داده شود.

وی ادامه داد: کاراته کشور از زمانی که مانع حجاب برای رقابت‌های برون‌مرزی برداشته شد و بانوان ایرانی هم توانستند با حجاب در مسابقات برون‌مرزی شرکت کنند پیشرفت بهتری داشته و بانوان کاراته‌کا با انگیزه بیشتری به این رشته می‌پردازند که همین نکته موجب شده پیشرفت خوبی را در این رشته برای بانوان کشور شاهد باشیم.

خرسندی با اشاره به وضعیت کاراته استان اصفهان تصریح کرد: در گذشته افراد بیشتری از استان در تیم ملی بودند اما در حال حاضر کاراته اصفهان نسبت به دو سال گذشته افت محسوسی پیدا کرده و با توجه به از بین‌رفتن باشگاهی مانند ذوب‌آهن کاراته‌کاران ریزش پیدا کرده که همین موضوع موجب شده پیشرفت خوبی را در این رشته در استان شاهد نباشیم.

وی اضافه کرد: در صورتی‌که هیئت کاراته استان از لحاظ مالی رسیدگی بیشتری به ملی‌پوشان خود انجام دهد به طور حتم ملی‌پوشان با دغدغه کمتری به کاراته می‌پردازند که همین نکته می‌تواند منجر به نتیجه‌گیری بهتر آنان در رقابت‌های مختلف بشود.

بانوی ملی‌پوش کاراته‌کا اصفهانی در پایان گفت: هدفم این است که بتوانم در مسابقات جهانی مقام بیاورم و تمام تلاشم را برای رسیدن به این هدف انجام می‌دهم.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول