اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قیروکارزین:

دانشجوی نظام اسلامی مطالبه‌گر است

خبرگزاری فارس: فرماندار قیروکارزین ضمن تاکید بر داشتن بصیرت سیاسی و درک صحیح از مسائل داخلی و خارجی توسط دانشجویان گفت: مطالبه‌گری ویژه‌گی دانشجوی نظام اسلامی است.

دانشجوی نظام اسلامی مطالبه‌گر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، عبدالحسن صمدنژاد عصر امروز در جلسه کارگروه دانشجویی این شهرستان در جمع نمایندگان این قشر و روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فنی قیروکارزین اظهار داشت: محیط‌های دانشجویی باید سرشار از نشاط و پویایی و تحرک و سرزندگی باشد چرا که پویایی، تلاش برای یافتن پاسخ هر سئوال و حرکت علمی از ویژگی‌های بارز یک دانشجو در نظام اسلامی است.

وی افزود: در کارگروه‌های دانشجویی نمایندگان این قشر باید تمام مسائل و مشکلات و نیازهای آنان را در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و سایر حوزه‌ها مطرح کنند تا موانع پیش روی حرکت علمی این قشر با تلاش مسئولان رفع شود.

صمدنژاد با اشاره به برخی کمبودها در مناطق محروم تصریح کرد: فضای آموزشی مناسب و داشتن امکانات در افزایش کارایی و پیشرفت‌ها تاثیرگذار است اما نباید برخی کمبودها مانع پیشرفت و حرکت ما شده و از تمام امکانات موجود حداکثر بهره‌برداری برای رسیدن به اهداف صورت گیرد.

فرماندار قیروکارزین فعالیت تشکل‌های دانشجویی برای برنامه‌ریزی در بسیاری از امور دانشجویان را مهم دانست و ابراز داشت: دانشجویان باید همیشه در صحنه بوده و مطالبات و خواسته‌های خود را مطرح کنند چرا که تحرک و تولید علم در محیط‌های دانشگاهی و علمی سبب حرکت و پیشرفت کشور می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: ضرورت وجود آگاهی و بصیرت سیاسی در دانشجویان به عنوان مدیران آینده از نیازهای محیط دانشگاه است و باید توجه داشت که این به معنای حضور در بازی‌های بیهوده سیاسی و سو استفاده از دانشجو نیست.

وی گفت: بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب چراغ راه و استراتژیک هستند که عملیاتی‌کردن آنها وظیفه تک‌تک ما بوده و باید متناسب با نیاز جامعه بومی‌سازی شده و در راستای پیشرفت و توسعه کشور به کار گرفته شود.

صمدنژاد در پایان با اشاره به این که باید روحیه خواستن و طرح سئوال، نظر و پیشنهاد در دانشجویان نهادینه شود افزود: دانشجویان باید از محیط‌های علمی، پژوهشی و فنی شهرستان حداکثر استفاده را ببرند و در بحث صاحبان ایده، مبتکران و مخترعان، حمایت‌های جدی از این افراد در دستور کار قرار دارد.

به گزارش فارس، در جلسه این کارگروه ضمن سخنرانی روسای دانشگاه‌های آزاد و پیام نور قیروکارزین مسائل و مشکلات مطرح شده توسط نمایندگان دانشجویان در زمینه‌های خوابگاه، فضاها و امکانات آموزشی، ایاب و ذهاب دانشجویان و همچنین نظرات دانشجویان در مورد مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، بهداشتی و سایر حوزه‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول