اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حضور رئیس سازمان تجارت صورت گرفت

ابراز نگرانی شدید ناظر گمرکات هرمزگان از ممنوعیت صادرات 52 قلم کالا

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات هرمزگان با بیان اینکه بخش اعظمی از صادرات کشور شامل محصولات فلزی و پتروشیمی است، از گنجاندن این اقلام در لیست ممنوعه‌های صادراتی به شدت ابراز نگرانی و گفت: این لیست بندر شهیدرجایی را در مضیقه می‌برد.

ابراز نگرانی شدید ناظر گمرکات هرمزگان از ممنوعیت صادرات 52 قلم کالا

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید مهدی میراشرفی در حضور استاندار هرمزگان و معاون وزیر و رئیس سازمان تجارت ایران با اشاره به ابلاغ بخشنامه ممنوعیت 52 قلم کالا برای صادرات، گفت: با اجرای این بخشنامه که از دیروز ابلاغ شده است، بخش اعظمی از صنایع به مشکل برمی‌خورند.

وی افزود: ممنوعیت 52 قلم کالای نام برده شده، مضایق بسیار شدیدی را در بندر شهیدرجایی در پی خواهد داشت.

میراشرفی با بیان اینکه این بخشنامه به نوعی مخالف با برنامه توسعه پنج ساله است، افزود: یکی از ارزشمندترین کالاها در حال حاضر و شرایط کنونی برای بندر شهیدرجایی کاتد مس و مفتول مس بود که علاوه بر این کالا، شمش آلومینیوم، فولاد، چوب و محصولات فلزی و حتی فرآورده‌های پلیمری را نیز محدود کرده‌اند که این امر می‌تواند محدودیت‌های بندر را افزایش و قسمت اعظم صادرات را با مشکل مواجه کند.

به گفته ناظر گمرکات استان هرمزگان، این بخش‌نامه در حوزه کالاهایی که از محل ورود موقت نیز هستند، نیز تنگناهایی اعمال می‌کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر میانگین ایستایی کالا در کشور 32 روز است که این رقم برای کالاهای صادراتی 25 روز است که حداکثر دو روز آن مربوط به گمرک است.

این مسئول اضافه کرد: از آنجایی که استعلام ارز مرجع استفاده شده در کالاهای ورود موقت به عهده گمرکات گذاشته است، باید بگوییم که ایستایی عجیب و غریبی با توجه به زمان مورد نیاز برای استعلام‌ها برای کالا به وجود می‌آید که این امر به قیمت‌ها می‌افزاید.

میراشرفی در عین حال ادامه داد: گمرک قبل از این بخشنامه برای صادرات برخی از کالاها محدودیت‌هایی را به وجود آورده بود.

ناظر گمرکات استان هرمزگان در ادامه تاکید کرد: بخشنامه مذکور در مورد مناطق آزاد نیز به طور شفاف امور را روشن نکرده است که این امر نیز می‌تواند تبعات نامطلوبی را داشته باشد.

بخشنامه مذکور که در راستای جلوگیری از خارج‌سازی ارز مرجع در قالب کالاهای صادراتی به گمرکات ابلاغ شده صادرات اقلام زیر را ممنوع کرده است:

1-گندم 2- آرد 3- شکر 4- قند 5- روغن نباتی 6- گوسفند زنده 7- گوشت قرمز 8- کاتدمس 9-مفتول مسی 10-پوست خام 11-انواع لاستیک خودرو 12-انواع محصولات پلیمری 13-ماشین‌آلات صنعتی و راه‌سازی وارداتی 14- قطعات خودروی وارداتی 15-انواع کاغذ 16-جو 17-ذرت دامی 18-کنجاله سویا 19-دانه سویا 20-شمش آلومینیوم 21-شمش فولاد 22-قراضه آهن 23-ضایعات پت 24-آخال کاغذ 25-سولفور مولیبدن 26-انواع چوب 27-چای وارداتی 28-وت بلو (گاوی و گوسفندی) 29-انواع برنج وارداتی 30-انواع علوفه 31-انواع شیرخشک 32-انواع کره حیوانی 33-انواع محصولات فولادی 34-دوده کربن 35-سولفات سدیم 36-کربنات سدیم 37-سود کاستیک 38-اسیدسولفونیک 39-LAB (ال.ای.بی) 40-بنزن 41-جوش شیرین 42-استایرن مونومر 43-پلی‌اتیلن 44-پلی‌پروپیلن 45-پلی‌اتیلن ترفتالات 46-پی‌وی‌سی 47-پلی استایرن 48-دی‌اکتیل فتالات 49-اکریلونیتریل بوتادین استایرن 50-کریستال ملامین 51-تخم‌مرغ نطفه‌دار 52-تخم‌مرغ خوراکی

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول