اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور فرهنگی رئیس جمهور:

بزرگ‌ترین درس سلمان بصیرت است

خبرگزاری فارس: مشاور فرهگی رئیس جمهور گفت: ولایت‌پذیری و بصیرت داشتن به نزدیکی نسبی و خونی نیست چنانکه سلمان نزدیک‌ترین فرد پیامبر شد و عموی پیامبر اسلام در قرآن مورد لعن قرار گرفت.

بزرگ‌ترین درس سلمان بصیرت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، اسحاق صلاحی صبح امروز در دومین روز از برگزاری کنگره بین‌المللی سلمان فارسی در کازرون اظهار داشت: جایگاه سلمان فارسی به عنوان یک فارس زبان و در اصطلاح عجم که از سرزمین‌های دور به دیار حجاز سفر کرده بود بسیار والاتر از برخی از مهاجرین و انصار بود که در مقاطعی پشت رسول اکرم(ص) را خالی کردند.

وی افزود: سلمان فارسی با روحیه حقیقت‌جویی که داشت تمام ادیان را بررسی کرد تا به سرچشمه اصلی حقیقت راه یافت.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ادامه داد: یک دهقان‌زاده ایرانی که پدر و مادری متمول دارد سرزمین آبا و اجدادی و دین موروثی را رها می‌کند و در طلب حقیقت به بردگی نیز تن می‌دهد.

وی اضافه کرد: سلمان عارف واصله‌ای است که در جنگ نیز نظریه‌پردازی برتر است و در دو جنگ سرنوشت‌ساز با مطرح‌کردن ایده خندق و منجنیق سرنوشت اسلام و مسلمین را تغییر می‌دهد.

این مسئول تصریح کرد: همان زمان در جنگ خندق برخی از مهاجرین و انصار در ایمان خود سست شدند و با تمسخر گفتند وعده‌های خدا به پیامبرش چه شد و در همان زمان بود که وعده فتح یمن، روم و ایران بر قلب پیامبر وحی شد.

وی در ادامه ابراز داشت: این وعده پیروزی در سخت‌ترین و شکننده‌ترین وضعیت مومنان مانند وعده الهی حضرت امام خمینی‌(ره) در سرنگونی نظام شاهنشاهی و پیروزی ایران در دفاع مقدس بود.

صلاحی ادامه داد: برای ما ولایت‌پذیری و بصیرت سلمان درس بزرگی است که در نظام ولایت از نزدیکان بی‌بصیرت نباشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سلمان اندیشه مجوسی را برنتافت، مسیحیت را مطالعه کرد و آن را کامل ندید و در پایان به راه اصیل الهی که خداوند برای وی مقدر کرده بود دست یافت.

به گزارش فارس، دقایقی قبل از ارسال این خبر، پنل‌های تخصصی و ارائه مقالات به صورت شفاهی در دو کارگاه مجزا آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول