اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس:

مسایل حوزه کتاب و کتابخوانی در اولویت کار مسئولان قرار گیرد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس گفت: بایستی به امر کتاب و کتاب‌خوانی بیشتر توجه شود و از همه مجموعه‌هایی که وظایفی در این حوزه دارند، انتظار داریم که مسایل حوزه کتاب را به عنوان مسئله اولویت‌دار به آنها نگاه کنند

مسایل حوزه کتاب و کتابخوانی در اولویت کار مسئولان قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، ابراهیم آقامحمدی صبح امروز در بازدید سرزده از اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به اینکه کتاب و کتاب‌خوانی رکن اساسی پیشرفت در هر مملکتی به حساب می‌آید، گفت: بالاخره برای اداره مملکت و پیشرفت در زمینه‌های مختلف نیاز به دانش است و کتاب هم بهترین راه دانش افزایی است، چرا که محصول تفکر اندیشمندان در ابعاد مختلف است که جمع شده و دیگران هم برای راهبرد اهداف یک مملکت و یک نظام در نظر دارند، از آن استفاده می‌کنند.

آقامحمدی با اشاره به این که خیلی از افراد با استعداد و نخبه هستند که امکان تهیه کتاب برایشان میسر نیست و تازه آنهایی هم که تمکن دارد، جمع‌آوری همه کتاب‌ها برای شان سخت است، افزود: به همین خاطر باید برای تغذیه فکری جامعه به گسترش و تجهیز کتابخانه‌های عمومی اهمیت داده شود، به طوری که این امر را در اولویت کارهای مان قرار دهیم.

وی ادامه داد: متاسفانه بحث کتابخوانی به عنوان یک پدیده جدی به آن نقشی که در جامعه در عمل دارد، نگاه نمی‌کنیم وشاید به هر حال کمی از این قضیه مغفول مانده‌ایم که به هر صورت بایستی به امر کتاب و کتابخوانی در جوامع ما بیشتر توجه شود.

آقامحمدی اظهار داشت: حالا در شهر و استان ما این رویکرد مقداری دشوارتر است و کمتر به آن توجه شده است و از مسئولان محترمی که بحث احداث و تجهیز کتابخانه‌ها با آنها ارتباط دارد، استانداری، شهرداری‌ها، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه‌های عمومی و ادره کل راه و شهرسازی و همه مجموعه‌هایی که وظایفی در این حوزه دارند، انتظارداریم که مسایل حوزه کتاب را به عنوان مسایل دست چندم نگاه نکنند، به عنوان مسئله اولویت‌دار به آنها نگاه کنند و واقعا کاری را که امروز می‌شود، انجام دهند، به فردا محول نکنند.

وی افزود: نمایندگان هم به هرحال درخدمت مجموعه کتابخانه‌ها هستند و آنچه که از دست‌شان بر می‌آید کوتاه نخواهیم آمد و حتما انجام وظیفه می‌کنیم.

آقامحمدی ادامه داد: مطالبه حقوق مردم از مسئولان وظیفه اصلی یک نماینده مجلس است، بنابر این وظیفه برای احقاق حقوق اجتماعی و مدنی مردم به موازات حضور در مجلس به ادارات و سازمان‌ها هم سرکشی می‌کنیم، تا هم به مدیران پرتلاش عرض خداقوت داشته باشیم و هم خدای ناکرده اگر کسی کم کار است، یا از وظیفه خود غافل مانده را متذکر شویم.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: البته نمایندگان استان به اهمیت دانش واقف هستند و می‌دانند که دانش است که حرف آخر را می‌زند و راه را باز می‌کند و به نظرات مختلف متفکرین در جهت‌های مختلف به شدت احساس نیاز می‌کنیم.

وی افزود: در این رابطه هم این اهمیت را کاملا درک می‌کنیم که باید به این بحث نگاه عالمانه‌تر و جدی‌تری داشته باشیم و این قول را می‌دهم که آنچه از دست ما بر می‌آید کوتاهی نخواهیم کرد و امیدوارم با همکاری مسئولان و متولیان کتابخانه‌های استان و کشور وضعیت فعلی استان در این رابطه که وضعیت راضی کننده‌ای نیست را بهبود ببخشیم.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول