اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با 100 شهر در سراسر کشور

300 هنرمند واقعه غدیر خم را در تویسرکان بازسازی می‌کنند

خبرگزاری فارس: همزمان با 100 شهر در سراسر کشور به مناسبت عید ولایت، واقعه غدیر خم با هنرمندی 300 بسیجی در ضلع غربی میدان بسیج تویسرکان بازسازی می‌شود.

300 هنرمند واقعه غدیر خم را در تویسرکان بازسازی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، برای دومین سال متوالی بعد از ظهر روز عید بزرگ شیعیان بار دیگر مردم تویسرکان شاهد واقعه‌ غدیر خم خواهند بود که با هنرنمایی 300 هنرمند بسیجی در ضلع غربی میدان بسیج تویسرکان بازسازی می‌شود.

فرمانده سپاه شهرستان تویسرکان در حاشیه جلسه مشورتی اجرای این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تبریک عید ولایت و گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان اظهار داشت: برنامه فرهنگی ـ دینی نمایش واقعه غدیر خم به روند چگونگی و چیستی این مهم می‌پردازد.

عسگر مجیدی با بیان اینکه بعد از ظهر روز 13 آبان ماه سال جاری از ساعت 14 نمایش در ضلع غربی میدان بسیج آغاز می‌شود، ابراز داشت: تمام امور اجرایی نظیر ساخت ماکت‌ها، نمادها و صحنه‌سازی فضای کاربردی در نمایش مذکور با همت و هنرپردازی هنروران بسیج هنرمندان، دانشجویی و اصناف شهرستان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سال 90 برنامه بازسازی غدیر خم برای نخستین بار از همدان در تویسرکان همزمان با 70 شهر در سراسر کشور اجرا شد، خاطرنشان کرد: امسال برای دومین سال متوالی به مناسبت عید ولایت در شهرستان تویسرکان رویداد غدیر خم همزمان با 100 شهر در سراسر کشور برای عموم مردم به نمایش گذاشته می‌شود.

وی بی‌بدیل‌ترین و سرنوشت‌سازترین واقعه در اسلام را غدیر خم دانست و اظهار داشت: سازمان بسیج مستضعفین با هدایت‌گری علما و مراجع نمایشنامه‌ای برگرفته از احادیث و روایات این واقعه بزرگ را با هدف خروج غدیر خم از انزوا بازسازی می‌کند.

فرمانده سپاه شهرستان تویسرکان اعتبار صرف شده به منظور انجام این امر را 150 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: اعتبار هزینه شده از محل اعتبارات بسیج، کمک‌های مردمی و دستگاه‌های عامل با پشتیبانی فرمانداری تأمین شده است.

وی تأکید کرد: روایت تمام لایه‌های غدیر خم با به صحنه بردن شخصیت مردمی که روزی گواه عینی بر حقانیت امامت حضرت علی(ع) بودند و زمانی نگذشته به شهادت خود پشت کردند، اجرای رویدادهای تاریخ اسلام نظیر این رخداد عظیم طرح و برنامه‌ای با اثرگذاری بالا برای ارتقای بصیرت جامعه در هر زمان است.

مجیدی رکن و اصل جامعه اسلامی را ولایت خواند و بیان کرد: شناخت و تبیین این رویداد با استفاده درست از ابزار‌ روز متناسب با مقتضیات هر دوره و زمان برای اجتماع شیعیان یک امر ضروری است چراکه بیشترین ضربه وارده در طول تاریخ بر مسلمانان به خاطر نداشتن بصیرت و بینش نسبت به مقام ولایت و تبعیت نکردن از حضرت علی(ع) بود.

فرمانده سپاه شهرستان تویسرکان با بیان اینکه شناخت ولایت و تابعیت محض از ولی امر شاخصه اصلی رهایی و نقطه راهبردی برای نابودی دشمنان اسلام است، تصریح کرد: استکبار به واسطه شکست‌های مکرر در عرصه‌ها و برهه‌های مختلف با استفاده از هر ترفند، امروز اصل و رمز پیروزی ملت ایران را هدایت و رهبری ولایت فقیه می‌شناسد.

مجیدی در پایان دفاع و صیانت از ولایت فقیه را یک وظیفه واجب خواند و تأکید کرد: ما باید با تبعیت بی‌چون و چرا از فرامین مدبرانه مقام معظم رهبری و با هوشیاری و ارتقای بینش و آگاهی همه‌جانبه در برابر توطئه دشمنان بایستیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول