اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سمنان در مجلس خبرگان:

100 بار «الله‌اکبر» قبل از خواندن زیارت جامعه کبیره لازم است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری گفت: گفتن 100 بار «الله‌اکبر» قبل از خواندن زیارت جامعه کبیره بنا به شرایط این دعا ضرورت دارد.

100 بار «الله‌اکبر» قبل از خواندن زیارت جامعه کبیره لازم است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‏الله سیدمحمد شاهچراغی در نشستی با شماری از مسئولان استان سمنان در استانداری سمنان اظهار داشت: در زیارت جامعه کبیره در باب ولایت و امام‏شناسی و همچنین مقام و منزلت ائمه معصومین(ع) مطالب زیبایی آمده است.

وی تصریح کرد: این زیارت‏نامه، آنقدر مقام و منزلت ائمه اطهار(ع) را بالا برده است که گاهی از آن بوی غلو و زیاده‏روی استشمام می‏شود و باید بر حذر بود که خدای نکرده، مقام ائمه را به مرز خدایی نرسانیم.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری افزود: از همین رو، سفارش شده است تا قبل از خواندن زیارت جامعه کبیره ابتدا از مقام ربوبی حضرت حق تجلیل و مقابل خداوند متعال تعظیم و کرنش کنیم و سپس به خواندن این زیارت‏نامه بپردازیم.

شاهچراغی به همه مؤمنان توصیه کرد تا قبل از خواندن زیارت جامعه کبیره، ابتدا 100 بار کلمه «الله‌اکبر» را بر زبان و قلب خود جاری سازند و سپس به مطالعه این زیارت‏نامه روی آورند تا خدای نکرده ذهن انسان حتی ذره‏ای به سمت این نرود که ائمه اطهار(ع) را به مرز خدایی برسانیم.

وی با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره به نوعی هم‏تراز و هم‏سنگ دعای جوشن کبیر است، گفت: زیارت جامعه کبیره یکی از زیباترین ادعیه در باب ولایت است و با مطالعه آن تا حدود زیادی با مقام ولایت و امامت آشنا می‏شویم.

به گزارش فارس؛ زیارت جامعه کبیره که اقیانوسی مواج از معارف الهی و مضامین عالی مشتمل بر معرفی مقام ائمه اطهار(ع) بوده، از امام علی النقی(ع) به ما رسیده است.

زیارت جامعه کبیره که به تعبیر علامه مجلسی(ره) از نظر سند و روایت از صحیح‌ترین و قوی‌ترین زیارات ائمه(ع) و یادگار عظیمی است که در حرم هر یک از ائمه معصومین(ع) آن زیارت را می‌خوانیم.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول