اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

«سیدعلی کاظمی» در مراسم سالگرد شهدای 15 آبان:

مردم افغانستان نباید نگران آینده خود پس از سال 2014 باشند

خبرگزاری فارس: در مراسم تجلیل از شهدای 15 آبان، سخنرانان با اشاره به ضرورت ایجاد انسجام ملی در افغانستان تأکید کردند مردم نباید نگران آینده خود پس از خروج نیروهای خارجی باشند.

مردم افغانستان نباید نگران آینده خود پس از سال 2014 باشند

به گزارش فارس، این مراسم با حضور «سیدعلی کاظمی»، رئیس شورای مرکزی «حزب اقتدار ملی افغانستان»، «فاضل سانچارکی»، سخنگوی «ائتلاف ملی» افغانستان، «نصرالله صادقی زاده نیلی»، نماینده مردم ولایت «دایکندی» در پارلمان افغانستان و شرکت هزاران نفر از مردم ولایت هرات برگزار شد.

در این مراسم، «سید علی کاظمی» با اشاره به مقام شامخ شهدا، مردم را به ادامه راه و اهداف شهدا دعوت کرد. نماینده مردم کابل در پارلمان، در خصوص سرنوشت مردم افغانستان پس از سال 2014 و خروج نظامیان خارجی گفت: ملت افغانستان باید بدانند که با علم آموزی جوانان و حضور رسانه‌های جمعی و وجود نیروهای نظامی تربیت شده و تعلیم دیده افغان و حضور ناظرین جامعه جهانی در افغانستان، مردم نباید نگران آینده خود و خروج نظامیان خارجی باشند.

وی از مقامات افغانستان خواست تا بیش از این بر سر حفظ قدرت و مقام با یکدیگر رقابت نکنند و به دنبال چاره جویی و حل مشکلات مردم باشند و به مردم در جهت حرکت به سمت پیشرفت و ترقی کمک کنند.

به نقل از «آواپرس» کاظمی در ادامه افزود: مصطفی کاظمی شخصیتی برجسته از اعضای پارلمان افغانستان بود. وی از جمله نخستین کسانی بود که با همراهانش طی یک حمله انتحاری به شهادت رسیدند.

برادر شهید کاظمی خاطر نشان کرد: به دلیل سهل‌انگاری مقامات در خصوص رسیدگی و شناسایی عاملان این فاجعه بزرگ تاریخی، از آن پس شاهد ترور چند نفر از اعضای پارلمان بودیم.

به اعتقاد وی این مسئله باعث ایجاد ضعف در روحیه مردم افغانستان شده است، زیرا با آزادی قاتلان و تروریستان نمی‌توانند احساس امنیت کنند.

کاظمی در ادامه افزود که مردم افغانستان برای به دست آوردن آرامش و صلح باید به صورت جدی خواهان ایجاد وحدت ملی در کشور باشند و مردم باید وحدت و انسجام ملی را در بین خود ترویج کنند.

وی اظهار داشت که مردم افغانستان از این پس باید خودشان مسئولیت اداره کشورشان را بر عهده بگیرند و این مهم زمانی نتیجه مثبت خواهد داد که وحدت ملی در بین مردم پر رنگ باشد.

کاظمی افزود: رسانه‌ها نباید برای کسب منافع خود اذهان عمومی را مشوش و نگران کنند.

در ادامه این مراسم، نصرالله صادقی زاده در ارتباط با مقام شهدا و شخصیت شهید کاظمی و شهید صادقی نیلی گفت: آنان از جمله مجاهدان و کسانی بودند که برای ایجاد وحدت ملی در بین تمامی اقوام افغانستان تلاش و کوشش کردند و از جمله اولین کسانی بودند که جهاد را در بین مردم پس از اشغال شوروی زنده کردند و به مبارزات جدی پرداختند.

فاضل سانچارکی نیز در این مراسم مردم را به ایجاد فضای دوستی و برادری دعوت کرد و گفت که هیچ شهروند و تبعه افغانستان نباید از خروج خارجی‌ها از کشور نگرانی و تشویش داشته باشد، بلکه باید در کنار مسئولان و خادمان افغانستان در راه ایجاد وحدت و همگرایی تلاش کرده و از استقلال و خودکفا شدن استقبال نمایند.

سید مصطفی کاظمی، وزیر سابق بازرگانی، رئیس کمیسیون اقتصاد ملی پارلمان و سیاست‏مدار برجسته افغان در هنگام یک مأموریت رسمی در منطقه «بغلان مرکزی» ولایت بغلان در شامگاه 15 آبان ماه 1386 به همراه پنج عضو پارلمان و حدود صد تن از مردم محلی که تعداد زیادی از آنان را کودکان تشکیل می‏دادند، به شهادت رسید.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول