اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

ملت ایران لحظه‌ای در شعار «مرگ بر آمریکا» تردید نمی‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ورامین ضمن برشمردن دشمنی‌ها و جنایات آمریکا علیه تمام بشریت به‌ویژه ایران اسلامی گفت: ملت ایران لحظه‌ای در شعار «مرگ بر آمریکا» تردید نمی‌کند.

ملت ایران لحظه‌ای در شعار «مرگ بر آمریکا» تردید نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه اول نماز جمعه ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: همه انبیاء الهی پیروان خود را توصیه به تقوا کرده‌اند.

کسانی که جدایی دین از سیاست را فریاد می‌زنند به غدیر معتقد نیستند

امام جمعه موقت ورامین با اشاره دهه ولایت و روز عید غدیر اظهار داشت: غدیر روز بسیار بزرگی است، روزه عید غدیر بسیار توصیه شده است، نقل شده که روزه عید غدیر کفاره 60 سال گناهان است، قرائت دعای شریف ندبه نیز جزو آداب روز عید غدیر است.

وی در ادامه افزود: آراستگی، پوشش لباس نظیف و تمیز، معطر بودن، صله ارحام و ... نیز برای نمایش ولایت‌مداری شیعه مورد تاکید قرار گرفته است، عید غدیر را « عید الله الاکبر» خوانده‌اند، به بچه‌های خود در این روز هدیه دهید، بگذارید حلاوت و شیرینی غدیر به فرزندانتان چشانده شود، هرکس در انجام وظایف خود در این عید کوتاهی کند باید پاسخگوی امیرالمومنین (ع) و پیامبر اکرم (ص) باشد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران انتقال پیام غدیر را مهمترین هدف این عید بزرگ دانست و گفت: برپایی حکومت اسلامی بسیار مهم است چرا که زمانی که حکومت به صاحب بر حق خود برسد تمام انحرافات از بین می‌رود، غدیر منحصر به زمان نیست، در تمام اعصار باید فرهنگ غدیر حاکم باشد، امام عظیم‌الشان ما این توفیق را پیدا کرد تا در این دوره نظام اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه را در کشور حاکم سازد.

حجت‌الاسلام محمودی در ادامه ضمن نکوهش ادعای برخی مبنی بر جدایی دین از سیاست تصریح کرد: کسانی که جدایی دین از سیاست را فریاد می‌زنند به غدیر معتقد نیستند، این‌ها منکر غدیر می‌شوند، ولایتی که در حدیث غدیر ذکر شده به معنای حکومت است، پیام غدیر حاکمیت صالحان و حق و حقیقت است.

امام جمعه موقت ورامین عنوان کرد: اگرچه برخی علمای اهل سنت برخی آیات و روایات را غیر ولایت علی (ع) معنی کردند اما خطبه غدیر آنقدر روشن و واضح است که جلوی تمام خدشه‌ها و برداشت‌های غلط را سد می‌کند، "مولا" در خطبه غدیر را معنی به "دوستی و محبت" می‌کنند اما حدیث پیامبر (ص) خطاب به امیرالمومنین(ع) که فرمودند «تو خلیفه تمام مومنین بعد از من هستی» را نمی‌توانند انکار کنند، این دیگر قابل خدشه نیست.

وی سپس با ذکر فرازی از خطبه غدیر از اساتید دانشگاه، معلم‌ها و تمام اقشار جامعه خواست پیام غدیر را انتقال دهند و گفت: انتقال پیام غدیر وظیفه‌ای بر دوش ما است، خطبه غدیر را بخوانیم و بفهمیم، مطالعه کنیم، پیامبر(ص) در این خطبه برای کسی بهانه باقی نگذاشته است، اگر کسی در ابلاغ حقیقت غدیر کوتاهی کند فردای قیامت پاسخی نخواهد داشت.

فضای خانواده و مراکز آموزشی ما هدف حملات فرهنگی دشمن است

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به 13 تا 19 آبان و هفته تربیت گفت: تربیت و پرورش انسان از مهمترین اهداف خلقت است، تمام پیامبران مبعوث شدند تا تربیت انسان صحیح انجام شود، همه باید در راستای تربیت قشر جوان و آینده‌سازان کشور تلاش کنیم، وظیفه خانواده در این بین بسیار حساس است، نظارت بر رفتار نوجوانان و کودکان خود داشته باشید تا شخصیت آنها نیکو شکل گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران افزود: گناه و معصیت در فضای خانواده فرزند را دچار انحراف می‌کند، امروز فضای خانواده و مراکز آموزشی ما هدف حملات فرهنگی دشمن توسط ماهواره‌ها و اینترنت است، رسالت همه سنگین است.

همه مسئول صیانت از فرهنگ عمومی جامعه هستند

امام جمعه موقت ورامین در ادامه ضمن اشاره به روز فرهنگ عمومی بیان داشت: آحاد جامعه موظفند اصالت‌های فرهنگی را ترویج کنند، دست به دست یکدیگر از فرهنگ اصیل جامعه صیانت کنند، زن ایرانی در طول تاریخ با عفت شناخته شده است، چادر نماد حجاب زن ایرانی است، باید بر این هویت و نماد افتخار کنند.

وی با انتقاد از پوشش برخی آقایان گفت: لباس تنگ و کوتاه در شان یک مرد مسلمان نیست، لباس یک مسلمان، منطق مسلمان، فرهنگ وی، مهندسی منزل مسلمان، همه و همه باید نشان‌دهنده فرهنگ و اصالت آنها باشد، همه مسئول صیانت از فرهنگ عمومی جامعه هستند.

ملت ایران لحظه‌ای در شعار «مرگ بر آمریکا» تردید نمی‌کند

حجت‌الاسلام محمودی سپس با اشاره به روز 13 آبان، روز ملی استکبارستیزی تاکید کرد: حضرت امام خمینی (ره) از 13 آبان به عنوان انقلاب دوم یاد کرد و همچنین روز دانش‌آموز است، روز شهادت تعدادی از دانش‌آموزان عزیز و هم سالروز تبعید حضرت امام است و در واقع سه مناسبت ترکیب شده و عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر دانش‌آموزان ما شهید شدند برای مبارزه با استکبار شهید شدند، اگر امام خمینی (ره) هم تبعید شدند برای مبارزه با آمریکا و استکبار بوده و اگر لانه جاسوسی هم تسخیر شد با همین انگیزه اتفاق افتاد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌‌های استان تهران با بیان اینکه امام خمینی (ره) تسخیر لانه جاسوسی را تایید کردند، بیان داشت: آن روز هم مردم بیدار علی‌رغم کارشکنی‌هایی که جریان نفاق و ملی‌گراها و گروه‌های التقاطی آن روز می‌کردند، حمایت کردند.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: همان موقع مردم ورامین که به کفن پوشی در عرصه‌های مختلف انقلاب معروف و مشهور هستند، کفن پوش شدند و به طرف تهران و لانه جاسوسی حرکت کردند و آنجا حمایت خودشان را از اقدام دانشجویان پیرو خط امام اعلام کردند.

وی در ادامه عنوان کرد: امام جمعه ورامین نیز در این مراسم سخنرانی کردند و در واقع پیام مردم 15 خردادی ورامین هم آنجا اعلام شد و آن هم حمایت از این حرکت انقلابی که مورد تایید حضرت امام (ره) بود.

خطیب امروز جمعه ورامین ضمن برشمردن دشمنی‌ها و جنایات آمریکا علیه تمام بشریت به‌ویژه کشور ما ادامه داد: آمریکا در طول دوران حیات خود هیچ‌گاه دلسوز ملت‌ها نبوده و نیست، این یک واقعیت است، جنایت و قتل و غارتی در دنیا نیست که آمریکایی‌ها در آن نقش نداشته باشند.

حجت‌الاسلام محمودی تصریح کرد: طراحی و اجرای کودتای 28 مرداد، کمک‌های امنیتی آمریکا در راه‌اندازی سازمان مخوف ساواک، طراحی و کشتار دانشجویان در دانشگاه تهران و سایر مناطق، حمایت از گروه‌های ضد مذهب، اعمال فشار اقتصادی، توقیف دارایی‌های ایران در آمریکا، کودتای طبس و نوژه، تحریک عراق برای آغاز جنگ تحمیلی، حمله به سکوهای نفتی ایران، حمله به ناوگان دریایی ایران در خلیج فارس، تشدید تحریم‌های اقتصادی، تصویب بودجه در کنگره برای سرنگونی نظام مقدس اسلامی، نفوذ در مراکز دانشگاهی کشور از طریق شبکه‌های وابسته روشنفکری، طراحی و اجرای تهاجم و شبیخون فرهنگی علیه ملت ایران، تلاش برای جلوگیری از دستیابی کشور به انرژی هسته‌ای و ... گوشه‌ای از جنایات آمریکا علیه ایران است.

امام جمعه موقت ورامین در حالی که در میان موج تکبیرهای نمازگزاران سخن می‌گفت، افزود: تاریخ آمریکا پر از خیانت به اسلام و ملت ایران است، هیچ توطئه‌ای در جهان نخواهید یافت که دست آمریکا در آن دیده نشود، قتل و غارتی نخواهید یافت که با مشارکت آمریکا نباشد، متاسفم برخی افراد ساده‌لوح گمان می‌کنند اگر با آمریکا ارتباط برقرار کنیم ملت روی آرامش را خواهند دید، ملت ایران لحظه‌ای در شعار «مرگ بر آمریکا» تردید نمی‌کند.

وی بیان داشت: به ملت‌های دیگر نگاه کنید، حامیان آل سعود و آل خلیفه و دولت میانمار در کشتار مسلمانان، حامیان معارضان دولت سوریه، همه این‌ها آمریکایی‌ها هستند، ملت ما با افتخار پرچم مبارزه با نظام استکباری را بر دوش می‌کشد.

سران قوا در عمل ولایت‌مداری خود را به نمایش بگذارند

حجت‌الاسلام محمودی سپس به فرمایشات رهبری در دیدار با دانش‌آموزان اشاره و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها گفتند اگر اختلاف نظری هست بنشینید در جلسات همدلی اختلافات را حل کنید، قانون در مورد حد و حدود و اختیارات قوا واضح است، در آستانه انتخابات و شرایط حساس سیاسی کشور تولید تنش نکنید.

امام جمعه موقت ورامین تصریح کرد: امروز کشور نیازمند آرامش و همدلی است، ما از برخی موضع‌گیری‌ها اظهار تاسف می‌کنیم، امیدواریم همان‌طور که سران قوا نامه دادند و اطاعت خود را از فرمایشات رهبری بیان داشتند در عمل نیز ولایت‌مداری خود را به نمایش بگذارند، اگر عملکرد مسئولان موجب دلسردی مردم و جوانان از نظام اسلامی شود خیانتی نابخشودنی است.

وعده‌های دولت به مردم ورامین اجرایی شود/مردم خواهان تسریع در عملکرد دولت هستند

حجت‌الاسلام محمودی ابراز داشت: اگر کارآمدی نظام اسلامی به واسطه سوء مدیریت مسئولان زیر سئوال رود خیانتی است که هرگز قابل جبران نیست، برای مهار تورم و گرانی همه دست به دست هم دهیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه بر عمل دولت به وعده‌های خود به مردم ورامین تاکید کرد و گفت: دولت به وعده‌های گوناگون خود به مردم ورامین عمل کند، تسریع در ابلاغ فرمانداری ویژه (هرچند ما معتقدیم کافی نیست)، راه‌اندازی هرچه سریع‌تر مترو، برپایی منطقه ویژه اقتصادی، راه‌اندازی صدا و سیمای شهرستان‌های استان تهران به مرکزیت ورامین و ... این‌ها همه وعده‌های دولت هستند.

امام جمعه موقت ورامین در پایان تصریح کرد: مردم بی‌صبرانه خواهان عمل دولت به وعده‌های خود و تسریع در عملکرد دولت هستند.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول