اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

مذاکره با آمریکا تحمیل یک‌طرفه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیراز گفت: در مذاکره باید منافع دو طرف تامین شود و اگر قرار باشد یک طرف زور بگوید و طرف دیگر بشنود نام آن تحمیل یک‌طرفه است و مذاکره نیست.

مذاکره با آمریکا تحمیل یک‌طرفه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز اظهار داشت: اگر امیرالمومنین معرفی نشده بود تمام تلاش‌های پیامبران از بین می‌رفت.

وی افزود: روز انتخاب امیرالمونین به عنوان ولی خدا بعد از پیامبر عیدالله‌اکبر است چراکه حکومت در جای صحیح خود قرار گرفته و تلاش‌های حضرت رسول(ص) ادامه پیدا می‌کند.

خطیب نماز جمعه شیراز اضافه کرد: اگر پیامبر تکلیف مردم را برای بعد از خود معین نکرده بود کارش ناقص می‌ماند و هدایت اصولی استمرار نمی‌یافت.

وی تصریح کرد: روز عید غدیر نشانه‌ای از دیانت و سیاست است و عدم تفکیک بین این دو، که شیعه ولایت را سایه توحید می‌داند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: آن ولایتی که برای خدا بوده و به پیامبر منتقل شده از پیامبر به امیرالمونین انتقال یافته و ولایت حضرت رب‌العالمین از این طریق ادامه‌یافته است.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که حضرت ابراهیم بعد از آزمایش بسیار به مقام امامت رسید امیرالمونین نیز بعد از ابتلائات فراوان به مقام ولایت نائل شد.

ایمانی بیان کرد: ما غدیر را دلیل شان و عظمت مولا نمی‌دانیم بلکه مولا به غدیر اعتبار و شان بخشیده است.

وی تصریح کرد: این معرفی به عنوان جانشین و ولی حاصل شایستگی علی‌ابن‌ابیطالب و امتحانات سختی که از آنها سربلند بیرون آمده بود، می باشد.

خطیب نماز جمعه شیراز در فراز دیگری از سخنان خود با اشاره به یوم‌الله 13 آبان اظهار داشت: بعضی افراد در مجامع مختلف سخن از رابطه با آمریکا را مطرح می‌کنند که باید مورد تامل و نقد قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در مذاکره باید منافع دو طرف تامین شود و اگر قرار باشد یک طرف زور بگوید و طرف دیگر بشنود نام آن تحمیل یک‌طرفه است و مذاکره نیست.

به گفته ایمانی، در آغاز انقلاب ایران رابطه خود را با رژیم صهیونیستی و رژیم آپارتاید افریقای جنوبی قطع کرد اما قطع‌کننده رابطه آمریکا و ایران خود آمریکا بود که در زمان کارتر یک طرفه این کار را انجام داد و البته ایران از آن استقبال کرد.

60 سال خیانت و ظلم به ملت ایران از دخالت در کودتای 28 مرداد، جنگ تحمیلی، حمایت از منافقین، بلوکه‌کردن اموال، حمله به هواپیمای مسافربری و انواع تحریم و توطئه مصادیقی بود که ایمانی برای خوی استکباری آمریکا برشمرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: امروز اگر آمریکا به دنبال مذاکره آمده، برای تامین نفت است.

وی اضافه کرد: آمریکا برای خود در جهان منافعی تعریف کرده و در سوریه بلوا به راه انداخته و آتش‌بس سازمان ملل را توسط اشرار و اوباش شکسته و مردم را به خاک و خون می‌کشد.

ایمانی ابراز داشت: آمریکا در میانمار نیز باعث نسل‌کشی مردم است و برای استقرار پایگاه خود در بحرین بر علیه مردم توطئه می‌کند.

وی تصریح کرد: هر عزت و افتخاری نصیب ما شده به دلیل قهر با آمریکا است و تا زمانی که مذاکره منافع ایران را تامین نکند این مسیر مقاومت ادامه دارد.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول