اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

ولایت فقیه تداوم‎بخش راه غدیر است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: ولایت فقیه دستاورد مهم و تداوم‌بخش راه غدیر است.

ولایت فقیه تداوم‎بخش راه غدیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: بکوشیم تا از گناه دوری کرده و عمر خود را در بندگی خدا سپری کنیم تا دچار انحراف و ذلالت نشویم.

وی با اشاره به آیات سوره مبارکه حجرات، تعریفی از ایمان ارائه داد و گفت: ایمان همان باور قلبی به وجود خدا، پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع) و جانشینان ایشان است و هرکس به این ایمان قلبی دست پیدا کرد در هیچ زمان و مکانی منحرف نشده و شک و تردید در او راهی پیدا نمی‌کند.

نکونام تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم تا از حالت ایمان زبانی به ایمان قلبی دست پیدا کرده و تنها به اسلام زبانی اکتفا نکنیم.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو، اظهار داشت: در هفته‌ای که پیش رو داریم مناسبت‌ها و رویدادهای بسیار مهمی قرار دارد که توجه به هریک از این رویدادها از اهمیت بالایی برخوردار است.

نکونام با گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان، گفت: در روز 13 آبان مناسبت‌های بسیاری از جمله روز دانش‎آموز، روز تسخیر لانه جاسوسی و تبعید امام خمینی(ره) روی داده است که تدبیر و تامل در رابطه با هر یک از این رویدادها از ضرورت‌های جامعه امروزی است.

وی همچنین با گرامیداشت 14 آبان، روز فرهنگ عمومی، افزود: این روز از روزهای مهم به شمار می‎رود که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.

نکونام با اشاره به موضوع پدافند غیرعامل، آن را از مسائل مهم و ضروری جامعه برشمرد و تصریح کرد: پدافند غیرعامل به معنای دفاع و آمادگی غیرنظامی است و این موضوع در دین اسلام از جایگاه مهمی برخوردار است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اسلام دین صلح است، اظهار داشت: اسلام و مکتب آن جنگ‌طلب و اهل خشونت نیست چراکه جاذبه‌هایی که در این دین وجود دارد انسان‌ها را به خود جذب کرده و توسل به خشونت و زور در این دین محلی از اعراب ندارد.

نکونام افزود: این در حالی است که منطق دشمنان ما بر جنگ و خشونت بنا شده و دائم سعی دارند با به راه انداختن جنگ‌های نظامی، اقتصادی، فرهنگی و جمعیتی درصدد نابودی و تضعیف کشور ما باشند.

وی بر ضرورت تجهیز بخش‌ها و حوزه‌های مختلف کشور به اصول و روش‌های پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: برهمین اساس برای مقابله با توطئه‌ها و ترفندهای دشمن ضروری است تا خود را به انواع اصول و روش‌های پدافند غیرعامل تجهیز کرده و در واقع یک نوع آمادگی همه‌جانبه را در خود ایجاد کنیم.

نکونام، حفظ فرهنگ و دستاوردهای غدیر را مهم‌ترین اصل پدافند غیرعامل عنوان کرد و افزود: دشمن درصدد است تا با جدا کردن مردم ما از غدیر توطئه‌های شوم خود را به سرعت به جلو ببرد.

امام جمعه شهرکرد بیان داشت: برائت و کینه از دشمن باید به طور مداوم در دل ما زنده باشد و با وحدت و همدلی زیر پرچم ولایت، در مقابل دشمن ایستادگی و مقاومت کنیم.

نکونام با بیان اینکه ولایت فقیه دستاورد و تداوم راه غدیر است، تصریح کرد: این نظام به برکت وجود ولی‌فقیه و رهنمودهای حکیمانه ایشان در برابر دشمن و سیاست‌های آن ترسی به دل ندارد.

وی ادامه داد: رونق تولید، بیداری و بصیرت، همدلی، همراهی، مهربانی، صداقت، خدمتگزاری، ازدیاد جمعیت از مصادیق مهم پدافند غیرعامل است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

نکونام، افشای چهره واقعی آمریکا و ایادی آن را مهم‌ترین وظیفه ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران منجر به بیداری بسیاری از ملت‌های آزادی‌خواه جهان شده و ضروری است مردم ایران در همین راستا چهره منفور آمریکا را برای مردم جهان بیش از پیش افشا کنند.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول