اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نمایشگاه سنگ‌های قیمتی مشهد

معدن تازه کشف‌شده فیروزه آذربایجان‌شرقی دیدگاه متقاضیان را جلب کرد

خبرگزاری فارس: صاحب امتیاز معدن فیروزه آذربایجان شرقی گفت: در نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی مشهد، دیدگاه متقاضیان به معدن فیروزه تازه کشف ‌شده آذربایجان شرقی جلب شد.

معدن تازه کشف‌شده فیروزه آذربایجان‌شرقی دیدگاه متقاضیان را جلب کرد

احمد وطن‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: با توجه به کشف معدن جدید فیروزه در آذربایجان شرقی از سال گذشته تا به حال مطالعات کارشناسان بسیاری در زمینه فیروزه و سنگ‌های قیمتی بر روی معدن فیروزه انجام شده که نتیجه این مطالعات به سازمان صنایع و معادن استان ارائه شده که ما در پی این امر به دنبال این هستیم که فضا را برای آگاهی بخشیدن نسبت به فیروزه کمیاب آذربایجان شرقی ایجاد کنیم.

وی افزود: در پی مطالعات در مورد فیروزه آذربایجان شرقی در صورت امکان شرایط شغلی برای 400 تا 500 نفر را در معدن فیروزه ایجاد کرد‌ه‌ایم و به دنبال کشف بیشتر در فیروزه آذربایجان شرقی هستیم.

وطن‌خواه درباره اهمیت فیروزه آذربایجان شرقی ابراز کرد: جایگاه فیروزه آذربایجان شرقی در سطح کشور با توجه به زمان بسیار کمی که از کشف آن می‌گذرد قابل توجه است، سنگ‌های فیروزه آذربایجان شرقی نسبت به دیگر فیروزه‌های موجود در بازار از رنگ و نقش و نگارهای متفاوت‌تری برخوردار است که این امر توانسته جایگاه خوبی را در صنعت فیروزه آذربایجان شرقی ایجاد کند و نگاه متقاضیان خارجی را نسبت به خود جلب کند.

صاحب امتیاز معدن فیروزه آذربایجان شرقی در ارتباط با بازدید از قرفه فیروزه در نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: تا به حال استقبال چشمگیری را از بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به این صنغت را در استان خراسان رضوی شاهد بوده‌ایم و در واقع ما به دنبال این امر هستیم که فیروزه آذربایجان شرقی را به سراسر کشور معرفی کنیم.

وی گفت: خوش رنگ بودن و داشتن نقش و نگارهای متفاوت در فیروزه موجود در آذربایجان شرقی می‌تواند بر روی جایگاه فیروزه در سراسر کشور تاثیر مثبت گذاشته و جایگاه این این سنگ زیبا و گران‌بها را در سراسر جهان را ارتقا بخشد.

وطن‌خواه اظهار کرد: تا به حال توانسته‌ایم در صنعت فیروزه از افراد متخصص صاحب‌نظر خراسانی استفاده کنیم که این امر توانسته تا حد ممکن تاثیرات مثبتی را از خود بر روی صنعت فیروزه آذربایجان بر جای بگذارد.

صاحب امتیاز معدن فیروزه آذربایجان شرقی درباره استقبال مشتریان خارجی و تمایلات آنها نسبت به فیروزه آذربایجان شرقی ابراز کرد: تا به حال توانسته‌ایم با توجه به موجودیت معدن فیروزه و فیروزه‌های متفاوت موجود در این معدن نظرات کارشناسان و مشتریان خارجی را نسبت به سنگ فیروزه جلب کنیم و در واقع توانسته‌ایم موجودیت مثبتی را از سنگ فیروزه در کارنامه کاری خود را بر جای بگذارد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول