اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی:

رهبری منادی وحدت شیعه و سنی/دشمن از وحدت شیعه و سنی در ایران وحشت دارد

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: رهبر معظم انقلاب منادی واقعی وحدت شیعه و سنی در ایران است و همه ما به سخنان وحدت‌بخش معظم‌له که جنبه فتوا نیز دارد در عمل باید پایبند باشیم.

رهبری منادی وحدت شیعه و سنی/دشمن از وحدت شیعه و سنی در ایران وحشت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی حجت‌الاسلام محمدمهدی مهدوی در همایش روحانیت، وحدت و امنیت پایدار که به مناسبت عید غدیر خم در خوی برگزار شد، اظهار داشت: روحانیت که هم در اهل سنت و هم در اهل تشیع وظیفه‌ای سنگین برای حفظ این وحدت دارند باید بسیار هوشیار و مراقب باشند.

وی افزود: دشمنان از وحدت شیعه و سنی در ایران رنج می‌برند و تلاش می‌کنند به این وحدت خدشه وارد کنند.

مهدوی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب منادی واقعی وحدت شیعه و سنی در ایران است و همه ما به سخنان وحدت‌بخش معظم‌له که جنبه فتوا نیز دارد در عمل باید پایبند باشیم.

وی تصریح کرد: روحانیت در تحکیم وحدت و یکدلی در بین مردم نقش اساسی دارند.

به گفته مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در حالی که امروز اسلام در جهان عالم‌گیر شده است دشمنان توطئه دور کردن مردم از معنویت را در سر می‌پرورانند که روحانیت اهل سنت و شیعه در خنثی کردن این ترفند شوم نقش خطیری بر عهده دارند.

مهدوی خاطرنشان کرد: ارتقای بصیرت دینی و دشمن‌شناسی در بین مردم دو اصل اساسی برای ناکام گذاشتن توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب است و روحانیان باید در این زمینه تمام توان و تلاش خود را به کار گیرند.

حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی‌شکوری امام جمعه خوی هم در این همایش با بیان اینکه جمهوری اسلامی یکی از امن‌ترین و پایدارترین کشورهای دنیا است، اظهار داشت: استکبار جهانی با بهره‌گیری از پول نفت و انرژی خود مسلمانان بدون آنکه هزینه‌ای بپردازد جوامع اسلامی را به مشکلات کشانده است.

امام جمعه قطور هم در این همایش گفت: روحانیان شیعه و سنی با احساس مسئولیت و حساس‌تر از گذشته و با هوشیاری کامل، مسائل وحدت مسلمانان را دنبال کنند.

قادر خالدی افزود: دشمنان قسم خورده اسلام همواره در تلاش هستند با ایجاد تفرقه در میان مسلمانان و سوءاستفاده از کوچک‌ترین تفاوت‌ها، آرامش کشور را بر هم بزنند و به همین دلیل وظایف روحانیان شیعه و سنی سنگین‌تر شده و باید با هوشیاری کامل با مسائل برخورد کنند.

وی با بیان اینکه بعد از پیامبر اسلام (ص) تابع علمای دین هستیم و همچنین هرکس با علی (ع) دشمن باشد با پیامبر (ص) دشمن است، افزود: دشمنان اسلام و در رأس آن آمریکا و اسرائیل هیچگاه نمی‌توانند نور امام زمان (عج) خاموش کنند.

در ادامه این همایش روحانیان شیعه و سنی با صدور بیانیه‌ای بر حفظ وحدت و همدلی میان مردم، مسئولان و اقوام و مذاهب تاکید کردند.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول