اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیسیون بیداری اسلامی مجمع نمایندگان طلاب عنوان کرد

اهتمام به تاکیدات رهبری در ارائه سبک زندگی اسلامی

خبرگزاری فارس: مسئول کمیسیون بیداری اسلامی مجمع نمایندگان طلاب گفت: نخبگان جامعه برای ارائه سبک زندگی اسلامی باید به تاکیدات مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای داشته باشند.

اهتمام به تاکیدات رهبری در ارائه سبک زندگی اسلامی

حجت‌الاسلام سیدرضا فاطمی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وظیفه سنگین مبلغان دینی، هنرمندان، دولتمردان، نخبگان و حوزه‌های علمیه در بحث سبک زندگی اسلامی ابراز کرد: نخبگان جامعه با مطالعه، تحقیق و پژوهش در موضوعات زندگی اسلامی و نیز مقایسه سبک‌های زندگی غربی با سبک زندگی اسلامی می‌توانند نقش مؤثری در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: مقایسه امتیازات سبک زندگی اسلامی و غربی، ارائه پایان‌نامه در این موضوع شامل آنچه در بیانات مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته و نوع رفتار هر فرد با اجتماع از جمله مواردی هستند که می‌توانند توسط حوزه‌های علمیه و نخبگان دانشگاهی مورد بحث و بررسی قرار گیرند.

مسئول کمیسیون بیداری اسلامی مجمع نمایندگان طلاب با بیان اینکه مسئله‌ خانواده، سبک ازدواج، نوع مسکن، نوع لباس، الگوى مصرف و حتی شیوه گذران اوقات فراغت و انجام تفریحات در سبک زندگی اسلامی مورد توجه قرار می‌گیرند گفت: در این میان پرداختن به مسائلی چون خط، زبان، کسب و کار، نوع رفتار شخص در منزل، دانشگاه، مدرسه و اداره و نیز نظافت و بهداشت هم از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: عدم پیشرفت در سبک زندگی موجب بی‌اثر شدن رشد در دیگر بخش‌ها نیز می‌شود زیرا در این صورت امنیت و آرامش روانی در زندگی فردی و اجتماعی برقرار نشده و آنچه امروز در غرب می‌بینم یعنی پیشرفت‌های مادی فراوان در عین عدم موفقیت در زندگی در انتظار ما نیز خواهد بود.

فاطمی‌نیا با اشاره به ایجاد افسردگی و ناامیدی مردم بسیاری از کشورها از سبک زندگی غربی تصریح کرد: نداشتن امنیت اجتماعی و خانوادگی، بی‌هدفی، پوچ‌گرایی و از هم‌پاشیدگی درونی ره‌آورد سبک زندگی غربی به شمار می‌روند.

مسئول کمیسیون بیداری اسلامی مجمع نمایندگان طلاب بیان داشت: دولتمردان، حوزه‌های علمیه، مبلغان دینی و نخبگان جامعه باید فرهنگ‌سازی برای رعایت سبک زندگی اسلامی را از خود شروع کرده و رسالت عظیمی را که بر دوش گرفته‌اند به نحو احسن انجام دهند.

وی با تاکید بر پرداختن به مسائل اخلاقی و رفتارهای اجتماعی در اصلاح سبک زندگی ایرانی گفت: هنرمندان جامعه می‌توانند با نگارش فیلم‌نامه‌هایی متناسب با این ساختار و ساخت سریال‌ها و فیلم‌های فرهنگ‌ساز، سهم عمده‌ای در اصلاح باورهای عمومی و ایجاد سبکی مناسب با تعالیم ناب اسلامی برای زندگی ایرانی داشته باشند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول