اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر خبر داد

کشت 56 هزار هکتار گندم در شوشتر

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شوشتر از کاشت 56 هزار هکتار گندم در اراضی این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان شامل کشت دیم و آبی است.

کشت 56 هزار هکتار گندم در شوشتر

نادر پور رکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: در سال‌جاری تلاش شده تا سطح زیر کشت آبی گندم شهرستان افزایش یابد و در همین راستا امسال 40 هزار هکتار از سوی سازمان جهاد کشاورزی برای کشت آبی گندم آماده‌سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه کشت دیم نیز در نظر گرفته شده است، افزود: در سال‌جاری برای کشت دیم نیز 16 هزار هکتار زمین پیش‌بینی شده است.

این مقام مسئول تأکید کرد: کشت گندم به دلیل اهمیتی که در تولید غذای جامعه دارد بسیار مهم ارزیابی می‌شود و به این دلیل در تلاش هستیم تا سطح زیر کشت این محصول در شهرستان شوشتر افزایش یابد.

پور رکنی با اشاره به اینکه در کنار کشت این محصول، محصولات دیگری نیز کشت خواهد شد، تاکید کرد: در کنار کشت گندم، امسال جو نیز کشت شده است.

به گفته وی، در سال‌جاری 3 هزار هکتار از اراضی شهرستان شوشتر واقع در مجاورت اراضی گندم به کشت جو اختصاص یافته است.

وی خاطر نشان کرد: کشاورزان بقیه زمین‌های موجود در سطح شهرستان شوشتر را نیز به کشت دیگر محصولات مانند صیفی، حبوبات و .. اختصاص خواهند داد.

انتهای پیام/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول