اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان:

بازگشت حجاج اصفهانی با 17 پرواز / شهروندان با نفرات کم به استقبال بیایند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: بازگشت حجاج اصفهانی با 17پرواز توسط شرکت هواپیمایی ماهان، هشت پرواز ایران‌ایر و چهار پرواز ایرباس انجام می‌شود.

بازگشت حجاج اصفهانی با 17 پرواز / شهروندان با نفرات کم به استقبال بیایند

علی قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد اعلام آمادگی فرودگاه اصفهان برای بازگشت حجاج تمتع اظهار کرد: بازگشت حجاج اصفهانی با 17 پرواز توسط شرکت هواپیمایی ماهان، هشت پرواز ایران‌ایر و چهار پرواز ایرباس انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه فرودگاه اصفهان آمادگی کامل برای پذیرش زائران و استقبال‌کننده‌ها را دارد، افزود: بخش‌های مرتبط با ورود زائران از جمله تجهیزات عوامل پروازی، بازدید فنی شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان با توجه به اینکه بازگشت حجاج اصفهانی از دهم آبان ماه آغاز شده و تا 22 آبان ماه ادامه دارد، تصریح کرد: خواهش داریم که شهروندان مستقبل از حجاج کمتر به فرودگاه مراجعه کنند.

وی ادامه داد: به طور میانگین برای هر زائر 25 مستقبل و پنج دستگاه خودرو به فرودگاه می‌آیند که این حجم ورودی تا رسیدن زائر در فرودگاه منتظر می‌مانند.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه بسیاری از شهروندان مسافتی را باید از شهر یا شهرستان‌های اطراف اصفهان طی کنند تا به فرودگاه برسند، گفت: با در نظر گرفتن هزینه‌های سوخت خودرو، تلف کردن وقت، هوای سرد و نیز احتمال بارش باران مقرون به صرفه نیست که تعداد زیادی به استقبال حجاج بیایند.

وی ادامه داد: تجمع مستقبلان پشت درب خروجی زائران موجب آزار و اذیت زائران می‌شود که خواهش داریم برای هر استقبال از زائر یک خودرو و یک نفر یا دو نفر به فرودگاه مراجعه کنند.

مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان اضافه کرد: این‌طوری هم صرفه‌‌جویی در وقت و هم استهلاک خودرو پایین و هم به زائر هم بهتر سرویس داده می‌شود.

وی گفت: چون زائران ولیمه می‌دهند بهتر است مراسم استقبال از حاجیان به جای فرودگاه در منزل انجام شود.

قاسم‌زاده تاکید کرد: باید فرهنگ‌سازی برای استقبال از حجاج با توجه به بعد مسافت و ارزش وقت؛ آمدن تعداد زیاد افراد به فرودگاه به حداقل تعداد ممکن تغییر کند.

وی با بیان اینکه هر نفر مستقبلی که به فرودگاه وارد می‌شود حداقل دو ساعت از وقتش هدر می‌رود، گفت: با یک حساب سر انگشتی با احتساب نزدیک 25 نفر برای هر زائر 11 هزار نفر و 440 هزار نفر ساعت وقت مردم برای استقبال از حجاج هدر می‌رود.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول