اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای آذربایجان‌غربی:

ابنیه تاریخی آذربایجان‌غربی باید بیشتر معرفی شوند

خبرگزاری فارس: جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای آذربایجان‌غربی گفت: ابنیه تاریخی و جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌غربی باید توسط رسانه‌ها بیشتر و بهتر معرفی شوند تا قشر گسترده‌ای برای بازدید از آنها روی آورند.

ابنیه تاریخی آذربایجان‌غربی باید بیشتر معرفی شوند

حسین امامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: یکی از شهرستان‌هایی که باید در کانون توجه قرار گیرد مهاباد است به طوری که این شهرستان به دلیل موقعیت استراتژیک و همجواری با شهرهای مرزی، اقامتگاه مسافران زیادی است.

وی تصریح کرد: این شهرستان دارای آب‌وهوای کوهستانی بوده و با زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل و چهار فصل بسیار جذاب است همچنین رودخانه زیبایی از داخل شهر عبور می‌کند با این اوصاف محل مناسبی برای ورود گردشگران در همه فصول سال است.

امامی یکی از جاذبه‌های طبیعی این شهرستان را غار فخریگاه عنوان کرد و گفت: این غار در 15 کیلومتری شهر مهاباد در دل کوه ایجاد شده و بنای آن را به « فر آتیس پدر دیا اکو» نخستین پادشاه ماد نسبت داده‌اند به طوری که تعدادی از محققان هم عقیده دارند غار یاد شده آرامگاه «فرآتیس» است.

وی به وجود غار آبی سهولان در این خطه اشاره کرد و افزود: این غار در 35 کیلومتری مهاباد و بوکان واقع شده و دارای چند حوضچه بزرگ است که به وسیله دالان‌های آبی به هم متصل می‌شوند همچنین ارتفاع سقف غار از سطح آب در حوضچه آخر 50 متر و عمق آب در حوضچه وسط به 35 متر می‌رسد.

جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای آذربایجان‌غربی تالاب کانی برازان را یکی دیگر از جذابیت‌های این شهرستان عنوان کرد و بیان داشت: این تالاب یکی از تالاب‌های مهم استان است که بیش از چندین نوع پرنده آبزی در آن مشاهده می‌شود، به طوری که کمیته طبیعت‌گردی استان این مکان را به عنوان نخستین سایت پرنده‌نگری کشور تصویب کرده است.

امامی، مسافران داخلی و خارجی را به بازدید از مسجد جامع این شهرستان فراخواند و اظهار داشت: این مسجد از قدیمی‌ترین مساجد مهاباد است که از حیث توازن در طرح طاق آن 18 گنبد خشتی و شبستانی با 18 ستون سنگی و حجره‌های پیرامون، از زیباترین بناهای تاریخی استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول