اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از حاشیه‌های مجمع عمومی خانه مطبوعات کرمان گزارش می‌دهد

عقده‌گشایی رسانه‌ای جریان فتنه 88 یا مجمع عمومی خانه مطبوعات

خبرگزاری فارس: مجمع عمومی خانه مطبوعات کرمان در غیاب نیروهای اصولگرا به فرصتی برای عقده‌گشایی رسانه‌ای جریان فتنه 88 تبدیل شد.

عقده‌گشایی رسانه‌ای جریان فتنه 88 یا مجمع عمومی خانه مطبوعات

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، نشست مجمع عمومی خانه مطبوعات استان کرمان که روز گذشته به منظور بررسی آیین‌نامه پیشنهادی خانه مطبوعات ارسالی از وزارت ارشاد تشکیل شد به دلیل عدم حضور مطبوعات اصولگرا و میدان‌داری عناصر رسانه‌ای جریان فتنه 88 از دستور کار خارج و به متینگ رسانه‌ای جریان فتنه و عقده‌گشایی عده‌ای انگشت‌شمار تبدیل شد.

نشست مجمع که با استقبال بسیار سرد اهالی رسانه مواجه شده بود با حدود 100 نفر از 650 عضو به حاشیه رفت و در پایان جلسه حدود 40 نفر یعنی با شش درصد اعضا ادامه یافت و با حاشیه‌هایی همراه بود و تخلفات فاحش و همچنین اهانت‌هایی در این جلسه صورت گرفت در صورتی که فقط خبرگزاری فارس کرمان 40 خبرنگار دارد.

طبق تبصره 2 ماده 10 آیین‌نامه وکالتنامه اعضای غایب باید دو روز قبل از برگزاری نشست به منظور راستی‌آزمایی تحویل نماینده اداره کل ارشاد و یا بازرسان خانه مطبوعات شود، اما در همان محل برگزاری نشست وکالت‌نامه‌ها از سوی افراد غایب توسط دیگران نوشته و تحویل دفتردار مجمع شد.

طبق ماده 14 آیین‌نامه خانه مطبوعات هریک از اعضا می‌توانند پنج روز قبل از برگزاری مجمع پیشنهادات خود را مطرح کنند، اما در دعوت‌نامه خانه مطبوعات استان کرمان موضوع جلسه طرح اساسنامه جدید و بحث کردن در مورد تغییرات آن با اساسنامه قبلی ذکر کرده بودند در حالی که بعضی افراد با موضع‌گیری‌های خاص خود و سوءاستفاده از غیاب رسانه‌های اصولگرا موضوع مجمع را به بحث عزل هیئت مدیره تغییر دادند.

محمدعلی فردوسی که در جلسه مجمع به عنوان رئیس هیئت مدیره موقت جلسه مجمع عمومی انتخاب شد، عضو خانه مطبوعات استان کرمان نیست و پس از اعتراض افراد اعلام کرد من اساسنامه خانه مطبوعات را قبول ندارم و بر مبنای اساسنامه دوران اصلاحات عضو خانه مطبوعات هستم و در مورد عضویت سایر اعضا هیئت مدیره موقت باید بررسی انجام شود که آیا این افراد عضو خانه مطبوعات هستند و یا اینکه تاریخ عضویت آنها تمدید نشده است.

رای‌گیری‌های صورت گرفته در مجمع بدون رعایت موازین قانونی و فقط به صورت هیاهو و سر و صدا انجام شد به طوری که هیئت رئیسه فقط یکی از دو موضوع مورد نظر را مطرح ‌کردند و بدون در نظر گرفتن وکالتنامه‌ها و همچنین رای‌های ممتنع در مورد موضوعات نتیجه را به صورت دلخواه خود اعلام می‌کردند.

طبق تبصره یک ماده 19 آیین‌نامه خانه مطبوعات باید تصمیمات مجمع با اکثریت سه‌چهارم در جلسه مجمع اتخاذ شود که اصلا رای‌گیری کتبی صورت نگرفت.

زمانی که حجت‌الاسلام اکبر سلطانی از روحانیان معزز به عنوان نماینده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان قصد سخنرانی در جمع اهالی رسانه را داشت تعداد انگشت‌شماری از حاضران در جلسه وی را مورد اهانت قرار دادند که فیلم‌ مربوط به این نشست موجود است.

روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب که در این نشست حضور پررنگی داشتند و تعدادی از آنها به عنوان اعضای هیئت رئیسه موقت انتخاب شدند و جمع دیگری هم در جمع اعضا حضور داشتند تمام تصمیم‌گیری‌ها در مورد مفاد اساسنامه را انجام ‌دادند و هیئت رئیسه بدون توجه به رای سایر اعضا با زدن سوت و دست این افراد رای‌گیری را انجام ‌دادند.

حمایت روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب از بعضی افراد مدعی اصولگرایی در این نشست حائز اهمیت بود به طوری که یکی از سردبیران اصلاح‌طلب پس از پایان جلسه با دست به شانه یکی از این افراد مدعی ‌زد و عملکرد وی در این نشست را مورد تایید قرار داد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول