اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیمه پاسارگاد در پاسخ به اعتراض کارکنان شبکه بهداشت دیر:

هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان بر اساس تعرفه‌های سال 91 محاسبه می‌شود

خبرگزاری فارس: بیمه پاسارگاد اعلام کرد: هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان (از جمله بیمه‌شدگان شهرستان دیر) بر اساس تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی برای بخش دولتی و خصوصی مصوب وزارت بهداشت در سال جاری محاسبه و پرداخت می‌شود.

هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان بر اساس تعرفه‌های سال 91 محاسبه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر در پاسخ بیمه پاسارگاد در مورد اظهارات کارکنان شبکه بهداشت دیر در گزارشی با عنوان «بیمه پاسارگاد نسبت به پرداخت هزینه‌های درمان کوتاهی می‌کند» آمده است: پیرو درج گزارش خبری، خبرگزاری فارس مبنی بر اظهارات جمعی از کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در استان بوشهر و نحوه دریافت خسارت از بیمه درمان شرکت بیمه پاسارگاد در مهر ماه سال جاری بدین وسیله به استحضار تمام بیمه‌گذاران و بیمه‌شدگان تحت پوشش خدمات درمانی بیمه پاسارگاد می‌رساند شرکت بیمه پاسارگاد به منظور تسهیل و سرعت بخشیدن در ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان خود، بر اساس قراردادی که با شرکت کمک‌رسان ایران (sos) منعقد کرده، تمام خدمات بیمه درمان مربوط به بیمه‌شدگان از جمله صدور معرفی‌نامه (اعم از بیمارستانی، پاراکلینیکی و...)، بررسی اسناد و مدارک پزشکی را به دلیل ارائه خدمات شبانه‌روزی و قرارداد با اکثر بیمارستان‌های سراسر کشور به شرکت «کمک‌رسان ایران» واگذار کرده است.

در پاسخ بیمه پاسارگاد آمده است: بنابراین تمام بیمه‌شدگان تحت پوشش بیمه درمان شرکت بیمه پاسارگاد ( شامل کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر) بر اساس قراردادی که شرکت کمک‌رسان ایران (sos) با بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور (از جمله معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر) منعقد کرده می‌توانند در تماس با شرکت کمک‌رسان ایران و اخذ معرفی‌نامه به بیمارستان مورد نظر خود مراجعه کنند، ضمناً تمام بیمه‌شدگان این شرکت دارای کارت بیمه درمانی هستند که در پشت آن عبارت (دارنده این کارت بیمه شده شرکت بیمه پاسارگاد و مشمول خدمات کمک‌رسان ایران است) درج شده است.

چنانچه آقای جمعه فخرایی با ارائه کارت بیمه درمان و کارت شناسایی معتبر فرزندشان به واحد پذیرش بیمارستان‌های کنگان و فاطمه زهرا(س) بوشهر که وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هستند و یا بیمارستان‌های مادر و کودک غدیر شیراز مراجعه می‌کرد، با حفظ آرامش خاطر، امکان بستری شدن فرزند خود را در بیمارستان‌های مورد اشاره فراهم می‌آورد، همچنین بیمه شدگان می‌توانند در صورتی که موعد بستری شدن در بیمارستان از قبل تعیین شده باشد، ضمن تماس با شرکت کمک‌رسان ایران و اخذ معرفی‌نامه با مراجعه به پذیرش بیمارستان، مراحل بستری شدن را از قبل هماهنگ کنند.

این جوابیه می‌افزاید: شایان ذکر است شروع قرارداد درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ابتدای سال جاری بود،ه ولی قرارداد در تاریخ 13/02/1391 نهایی و به امضاء طرفین رسیده، ضمناً به دلیل گستردگی بیمه‌شدگان در شبکه‌های مختلف استانی، دانشگاه مذکور در تاریخ 10/04/1391 اسامی بیمه‌شدگان را به بیمه پاسارگاد شعبه بوشهر اعلام کرد که این اسامی پس از رفع مغایرت‌ها در تاریخ 27/04/1391 نهایی شده و اطلاعات بیمه‌شدگان برای ارائه خدمات به شرکت کمک‌رسان ایران ارسال شده است.

در این جوابیه آمده است: حسب آمار اعلامی، در حال حاضر تعداد 32 معرفی‌نامه بیمارستانی برای بیمه شدگان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صادر و پس از گذشت سه ماه از تاریخ شروع خدمات، بیش از یک‌هزار و 834 پرونده بررسی و مبلغ یک میلیارد و 941 میلیون و 694 هزار و 488 ریال بابت هزینه‌های درمانی به این بیمه‌شدگان پرداخت شده است.

همچنین در این جوابیه آمده است: در خصوص اظهارات حسین ناظمیان به اطلاع می‌رساند: هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان (از جمله بیمه‌شدگان شهرستان دیر) بر اساس تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی برای بخش دولتی و خصوصی مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال جاری محاسبه و پرداخت می‌شود، بنابراین چنانچه بیمه شده برای درمان با استفاده از دفترچه بیمه‌گر اول(تأمین اجتماعی، سازمان خدمات درمانی و...) به بخش دولتی مراجعه کند، مبلغ پرداختی بیمار به مرکز درمانی به طور کامل پرداخت می‌شود، این در حالی است که در زمان مراجعه به بخش خصوصی، اگر مرکز درمانی با استفاده از دفترچه بیمه، هزینه را بر اساس تعرفه بخش خصوصی مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کند، کل مبلغ پرداختی به بیمار پس از کسر سهم بیمار (فرانشیز) پرداخت می‌شود.

در صورتی که هزینه آزاد و بدون استفاده از دفترچه بیمه پرداخت شده باشد، ملاک پرداخت خسارت، تعرفه بخش خصوصی پس از کسر فرانشیز خواهد بود.

در ادامه آمده است: همچنین، اساساً لوازم یکبار مصرف پزشکی مانند: گان، ملحفه، لیوان یکبار مصرف و... در هیچ یک از قراردادهای بیمه درمان شرکت‌های بیمه تحت پوشش نیست، مبلغ 108 هزار و 100 ریال که بنابر اظهار عباس دوراهکی (کارمند شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر) به ایشان پرداخت نشده، بابت لوازم مذکور بوده است.

همچنین لازم به ذکر است که هزینه‌های خدمات دندانپزشکی محمد ابراهیمی بر اساس تعرفه‌ای که هر ساله توسط سندیکای بیمه گران به شرکت‌‌های بیمه ابلاغ می‌شود، محاسبه و پرداخت شده، تعرفه سال جاری در تاریخ چهاردهم مرداد ماه 1391 برای اجرا به شرکت بیمه پاسارگاد ابلاغ شده است.

ضمناً طبق بررسی سوابق موجود فاطمه بحرانی و خانواده ایشان از تاریخ سیزدهم شهریور ماه تاکنون در پنج نوبت جمعاً مبلغ 6 میلیون و 481 هزار و 209 ریال هزینه درمانی خود را دریافت کرده‌اند.

در پایان شرکت بیمه پاسارگاد با آرزوی سلامت و بهروزی برای کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، مجدداً آمادگی خود را جهت اطلاع‌رسانی و پاسخگویی به سئوالات عزیزان در زمان و مکان مورد نظر آن دانشگاه اعلام می‌کند تا امکان آشنایی بیشتر بیمه‌شدگان با پوشش‌ها، سقف هزینه‌ها، نحوه مراجعه به مراکز درمانی، تهیه مدارک مورد نیاز جهت دریافت خسارت و در نتیجه استفاده بهینه از خدمات این شرکت فراهم شود.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول