اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان اردکانی خبر داد:

تولید فیلم مستند «آغ عمو» در اردکان

خبرگزاری فارس: حمیدرضا مستوفی اردکانی از تولید فیلم مستند 35 دقیقه‌ای «آغ عمو» با محوریت دکتر جواد حائریان پزشک 90 ساله اردکانی در این شهرستان خبر داد.

تولید فیلم مستند «آغ عمو» در اردکان

حمیدرضا مستوفی‌اردکانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردکان با بیان اینکه این فیلم راوی زندگی، تلاش و خدمات 60 ساله دکتر جواد حائریان به مردم در حوزه بهداشت و درمان است، اظهار داشت: در این فیلم زندگی پر فراز و نشیب این پزشک متعهد و دوست داشتنی، از بدو تولد تا دوران شاگرد نجاری، رانندگی کامیون، قبولی وی در دانشگاه عالی طب مشهد و ارائه خدمات پزشکی به مردم در دور افتاده‌ترین روستاهای اردکان و نایین به تصویر کشیده شده است.

این کارگردان اردکانی اضافه کرد: با توجه به کهولت سن دکتر جواد حائریان و ساخت مستندهای زندگینامه‌ای که همواره با ملال و خستگی مخاطب مواجه بودند، به عنوان کارگردان و تدوینگر نگرانی زیادی در این زمینه داشتم و نمی‌خواستم اتفاقی که در سایر مستندهای این چنینی رخ می‌دهد، در این اثر نیز تکرار شود.

مستوفی‌اردکانی بیان کرد: با استفاده از تصاویر موجود و تمهیدات در نظر گرفته از روشی متفاوت برای تدوین این فیلم استفاده شد و به گواه کسانی که فیلم را تماشا کرده‌اند، این اثر باعث ایجاد ملال در مخاطب نمی‌شود.

وی ادامه داد: شاید کمتر کارگردانی از چاشنی طنز در یک مستند جدی که درباره یک پزشک کوشا، متعهد و پیشکسوت اردکانی است، استفاده کند اما وقتی دیدم تنها راه نجات فیلم استفاده از طنز و تدوینی خلاقلانه و متفاوت است، تردید نکردم و ترسی از واکنش‌های احتمالی مخاطبان به دل راه ندادم.

کارگردان فیلم یونان کوچک گفت: هم مسئولان و هم فرزندان و خویشان و دوستداران دکتر، ارتباط بسیار خوبی با فیلم برقرار کردند و بیشتر آنها بر این نظر متفق بودند که طنز به کار برده شده در این فیلم به هیچ عنوان خدشه‌ای به شخصیت والا و دوست داشتنی دکتر حائریان وارد نکرده است.

مستوفی‌اردکانی با بیان اینکه این فیلم با فورمت دی وی کم تولید شده، اذعان داشت: در تولید این فیلم، حسین شکراللهی به عنوان مدیر صدابرداری و تصویربرداری، سیداحمد یاسینی به عنوان مدیر هماهنگی و تولید، هادی محمودی به عنوان مشاور کارگردان، ناصر دهقانی به عنوان مشاور تولید و امیرحسین شفیعی به عنوان دستیار تصویربردار همکاری داشته‌اند.

وی گفت: این فیلم با حمایت مالی شهرداری اردکان تولید شده و در این راستا از همراهی دفتر نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، خانه فرهنگ خاتمی و فرمانداری اردکان تشکر و قدردانی می‌کنم.

به گزارش فارس، حمیدرضا مستوفی اردکانی دارای مدرک کارشناسی سینما با گرایش تدوین است و فیلم‌های «زمان»، «یونان کوچک»، «گنج رنج»، «میراث کویر»، «امضا»، «دیار راستان» و «داشتن و نداشتن» را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول