اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

مسئولان استان نسبت به ساخت موزه دفاع مقدس بی‌مهری می‌کنند

خبرگزاری فارس:مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی از بی‌توجهی مسئولان استان نسبت به ساخت موزه دفاع مقدس به شدت انتقاد کرد.

مسئولان استان نسبت به ساخت موزه دفاع مقدس بی‌مهری می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی جلالی‌فراهانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساخت و تکمیل موزه دفاع مقدس که از چند سال گذشته در اراک آغاز شده متاسفانه به دلیل نبود اعتبارات مورد نیاز همچنان نیمه‌کاره رها شده است.

وی تصریح کرد: بارها اهمیت این موزه را به مسئولان استان گوشزد کرده و خواستار تخصیص اعتبارات مناسب برای این پروژه شدیم، اما متاسفانه این پروژه همچنان مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با تاکید بر لزوم توجه به زیرساخت‌های معنوی و فرهنگی خاطر نشان کرد: ایجاد موزه دفاع مقدس با توجه به لزوم آشنایی جوانان با رشادت‌ها و ایثارگری‌های جوانان در دوران هشت سال دفاع مقدس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌طلبد احداث این موزه بیش از این مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

جلالی‌فراهانی با تاکید بر اینکه استان مرکزی پیشینه قوی در فرهنگ ایثار و شهادت داشته و در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار ارزنده‌ای در پیروزی رزمندگان داشت تاکید کرد: تقدیم بیش از شش هزار  شهید از این استان تنها برای بیان ضرورت و لزوم توجه به احداث موزه دفاع مقدس کافی است که مسئولان باید به این مهم توجه کافی داشته باشند.

وی گفت: احداث این موزه موجب احیای ارزش‌های دفاع مقدس می‌شود و باید تا دیر نشده نسبت به تکمیل این پروژه اقدام کرد.

معاون فنی و مهندسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز گفت: عملیات احداث این موزه در زمینی به مساحت سه هکتار در سال 88 آغاز شد.

مسعود ایرانشاهی با بیان اینکه این پروژه طی چهار فاز تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید اظهار داشت: فاز اداری این موزه هم‌اکنون از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود ظرف یک‌ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: متاسفانه فاز دوم موزه که شامل ساختمان گالری‌ها است به دلیل نبود اعتبارات تنها 12 درصد پیشرفت داشته و فاز سوم این مجتمع که ساختمان همایش‌هاست هیچ پیشرفتی نداشته است.

به گفته وی اعتبار لازم برای ساخت این موزه 150 میلیارد ریال برآورد شده که تاکنون تنها 25 میلیارد ریال آن تامین شده است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول