اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

سئوال‌‌های نمایندگان از رئیس جمهور برخاسته از شبهات مردم است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرضا در مجلس با اشاره به لزوم همکاری و تعامل رئیس جمهور با نمایندگان مجلس در راستای حفظ آرامش در جامعه گفت: سئوال‌های نمایندگان از رئیس جمهور برخاسته از شبهات مطرح شده از سوی مردم در سطح جامعه است.

سئوال‌‌های نمایندگان از رئیس جمهور برخاسته از شبهات مردم است

عوض حیدرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا اظهار کرد: طرح سئوال از رئیس جمهور به عنوان یکی از حقوق مجلس در سطح تمامی کشورهای دنیا مطرح است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون رئیس جمهور موظف است در برابر سئوال‌های نمایندگان مجلس پاسخ ارائه دهد و وی نباید خود را برتر از قانون تلقی کند.

* سئوال‌‌های نمایندگان برخواسته از شبهات مردم در سطح جامعه است

این نماینده با اشاره به لزوم همکاری و تعامل رئیس جمهور با نمایندگان مجلس در راستای حفظ آرامش در جامعه گفت: بنده به رئیس جمهور توصیه کردم که به جای طرح سئوال نمایندگان مجلس در سطح رسانه‌ها با حضور وی در کمیسیون تلفیق مجلس، شبهات مطرح شده پیرامون قیمت‌گذاری ارز در کشور بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه سئوال‌های نمایندگان برخاسته از شبهات مطرح شده از سوی مردم در سطح جامعه است، افزود: نمایندگان مجلس اعتقاد دارند که بانک مرکزی در سال 90 رقمی بیش از 10 میلیارد دلار برای رفع مایحتاج مردم در زمینه ارز وارد بازار کرده و بقیه آن که در حدود 600 میلیارد تومان است با نرخ ارز مرجع وارد بازار شده که حساسیت نمایندگان برای اینکه این رقم در چه محلی به کار گرفته شده شبهاتی را برای نمایندگان مردم در بر داشته است.

حیدرپور اضافه کرد: اگر این میزان ارز به جیب سوداگران واریز شده باشد بدون شک به عنوان یک ظلم بزرگ در حق کشور مطرح است.

* شفاف‌سازی رئیس جمهور در مسائل حوزه ارز، شبهات مردم و مسئولان را رفع می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه شفاف‌سازی رئیس جمهور در مسائل حوزه ارز، شبهات مردم و مسئولان را رفع می‌کند، تصریح کرد: بر اساس قانون هزینه کردن یک ریال از سوی دولت به صورت غیرقانونی محکوم به تحمل جزاست و ما به عنوان نماینده مجلس از وی انتظار داریم که با حضور در صحن علنی مجلس و با پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب به وظیفه خود در زمینه پاسخگویی به سوال‌های نمایندگان مجلس عمل کند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور باید با دوری کردن از لجبازی به سئوال‌های نمایندگان مجلس پاسخ شفاف ارائه کند و در شرایطی که وی حاضر به ارائه پاسخ نشود نمایندگان مجلس بر اساس وظیفه قانونی خود در زمینه تخلفات انجام گرفته در حوزه پولی و ارزی کشور اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول