اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شیراز:

وضعیت دفاعی کشور در بالاترین سطح جهانی است

خبرگزاری فارس: فرماندار شیراز با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل گفت: وضعیت دفاعی و نظامی کشور در بالاترین سطح جهانی است.

وضعیت دفاعی کشور در بالاترین سطح جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیراز، جواد زرین‌کلاه با حضور در دبیرستان نمونه دولتی یاس در ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز در جمع دانش‌آموزان با بیان اینکه پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌‌شود که مستلزم به کارگیری جنگ افزار نبوده و در واقع صلح آمیزترین، معقول‌ترین روش دفاعی است، اظهار داشت: پدافند غیرعامل کاهش خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیر نظامی و تلفات انسانی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی ابراز داشت: دشمنان این نظام از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و در برهه‌های مختلف زمانی به دنبال ناامیدکردن مردم همیشه در صحنه و توطئه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان شیراز افزود: دشمنان کشورمان ابتدا به دنبال جنگ‌های قومیتی در داخل به ویژه در استان‌های مرزی بودند و بعد از چشیدن طعم شکست در این مرحله به کودتا رو آوردند که در این طرح نیز شکست سنگینی را متحمل شدند.

وی با بیان اینکه آغاز جنگ تحمیلی و دوران هشت سال دفاع مقدس توطئه دیگری از دشمنان و کشورهای سلطه‌گر بود، خاطرنشان کرد: رشادت و ایثارگری‌های جوانان در دفاع از خاک وطن عزیز و اسلامی و نثار خون هزاران شهید باعث شد کشورهای غربی از جنگ نظامی به جنگ در جبهه فرهنگی رو بیاورند که حاصل این جنگ نیز چیزی جز شکست برای آنان نبود.

فرماندار شیراز تصریح کرد: امروز نیز شاهد جنگ اقتصادی هستیم که به یقین دشمنان بعد از شکست به دنبال توطئه و جنگی دیگر هستند و نیاز است از امروز با دوراندیشی و آموزش در تمام زمینه‌ها مراقبت‌های لازم را انجام دهیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز اضافه کرد: کشوری که دفاع از حقوق مظلومان جهان و رسیدن به مرز خودکفایی و استقلال را با پیروی از مقام عظمای ولایت سرلوحه کار خود قرار داده باشد، هر روز توطئه‌ای علیه آن کشور توسط کشورهای سلطه‌گر و زورگو انجام می‌شود که در این راستا نیاز به مراقبت دائمی برای رسیدن به قله‌های رشد و ترقی علمی و دفاعی داریم.

زرین‌کلاه با بیان تعریف پدافند غیرعامل اظهار داشت: پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که مستلزم به کارگیری جنگ‌افزار نبوده و در واقع صلح‌آمیزترین، معقول‌ترین روش دفاعی است که کاهش خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی را به دنبال دارد.

وی در مورد اهداف پدافند غیرعامل نیز گفت: از مهم‌ترین اهداف پدافند غیرعامل می‌توان به حفظ تمامیت ارضی و امنیت ملی و استقلال کشور، حفظ جان انسان‌ها، افزایش روحیه مقاومت مردم و حفظ توان دفاعی کشور در زمان تهاجم دشمن، تامین نیازهای حیاتی جامعه در زمان بحران، جلوگیری از تخریب و آسیب تاسیسات و تجهیزات حیاتی و حساس کشور و صرفه‌جویی در هزینه‌های تسلیحاتی و نیروی انسانی اشاره داشت.

فرماندار شیراز در پایان وضعیت دفاعی و نظامی کشور را در بالاترین سطح جهانی دانست.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول