اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه فرا رسیدن ماه محرم

گردهمایی مبلغان سازمان اوقاف و خیریه برگزار شد

خبرگزاری فارس: گردهمایی مبلغان سازمان اوقاف و خیریه در آستانه فرا رسیدن ماه محرم در قم برگزار شد.

گردهمایی مبلغان سازمان اوقاف و خیریه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه پیش از ظهر امروز در این همایش که در مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد با اشاره به آغاز ماه محرم الحرام گفت: در طول تاریخ اتفاقات مختلفی افتاده که برخی از آنها با وجود اینکه در مدت زمان کوتاهی به وجود آمده‌اند از ماندگاری بالایی برخوردار بوده‌اند.

وی گفت: مهم‌ترین این وقایع نهضت امام حسین علیه السلام بود که از لحاظ زمانی در مدتی کمتر از یک سال انجام شد اما نزدیک به 1400 سال این واقعه در دل‌های مؤمنان زنده مانده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه با اشاره به ضرورت بیان معارف اهل بیت علیهم‌السلام برای مردم، به ویژه در ایام محرم و شهادت امام حسین (ع) گفت: در ارتباط با تبلیغ نخستین شرط موفقیت این است که مبلغ و گوینده عامل به حرف‌های خود باشند.

احمد پاک‌نهاد مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف سخنران دیگر این همایش بود که به تبیین جایگاه و عظمت امام حسین علیه‌السلام در روایات و احادیث معصومین علیهم‌السلام پرداخت.

وی نهضت امام حسین علیه‌السلام را با ویژگی‌ها و صفات بسیار زیادی همراه دانست و گفت: این نهضت به حدی از صفات پسندیده برخوردار بوده که نمی‌توان به صورت جزء به جزء تمام این صفات را بیان کرد.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف کشور ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و صفاتی که در آن روز نمایان شد، مقام عبودیت حضرت سیدالشهدا بود.

وی افزود: قلوب مردم و شیعیان برای معارف اهل بیت علیهم‌السلام تشنه و مستعد است و ما باید مردم را به اقیانوس معارف اهل بیت علیهم‌السلام پیوند دهیم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول