اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان:

سومین جشنواره سراسری وقف در گلستان برگزار می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان از برگزاری سومین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری "وقف چشمه همیشه جاری" در گلستان خبر داد.

سومین جشنواره سراسری وقف در گلستان برگزار می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام حسن دارابی ظهر امروز در جلسه ستاد تبلیغات و اطلاع‌رسانی جشنواره "وقف چشمه همیشه جاری" که با حضور نمایندگان ادارات و نهادهای استانی در اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان برگزار شد اظهار داشت: شرکت در این جشنواره در قالب ارائه آثاری در زمینه فیلم و فیلمنامه (داستانی، مستند، انیمیشن)، پوستر و رسانه‎های مکتوب (خبر، یادداشت، گفت‎وگو، گزارش) است.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را 30 دی ماه امسال عنوان کرد و افزود: بررسی و داوری آثار در 30 بهمن ماه خواهد بود و مراسم تجلیل از برگزیدگان نهایی نیز خرداد ماه سال 1392 انجام می‎شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان متذکر شد: علاقمندان می‎توانند آثار خود را از طریق پست به دبیرخانه مرکزی، به آدرس تهران، خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، سازمان اوقاف و امور خیریه، معاونت فرهنگی به دبیرخانه جشنواره وقف ارسال کنند.

وی با تاکید بر اینکه تبلیغ در حوزه دین و ارزش‎های اسلامی یک رکن اساسی در هویت‎سازی جامعه اسلامی به شمار می‎رود خاطر نشان کرد: باید با بهره‎گیری از ظرفیت هنر و رسانه در ترویج سنت حسنه وقف در بین آحاد جامعه تلاش کنیم و برگزاری این جشنواره نیز با این هدف مهم دنبال می‎شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان از دیگر اهداف این جشنواره را شناسایی استعدادهای درخشان در هنر طراحی پوستر و ارتقا بخشیدن آن در راستای ترویج فرهنگ وقف برشمرد و تصریح کرد: لازم است تا جامعه نسبت به آثار و برکات اجتماعی و فرهنگی موقوفات آشنا شوند.

دارابی احیای موقوفات و وقف جدید از سوی مردم را یک عمل مهم و ارزشمند در نزد خداوند تبارک و تعالی خواند و یادآور شد: هر عملی که رنگ خدایی داشته باشد ماندگار است لذا در انجام کارهای فرهنگی و حتی کارهای غیرفرهنگی باید مخلصانه کار کنیم تا اثرش همواره جاودانه بماند.

وی با بیان اینکه اکثر موقوفات ما به دوران صفویه برمی‎گردند ابراز داشت: در بخش موقوفات برای عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) مشکلی نداریم و 98 درصد موقوفات نیز در این راستا هزینه می‎شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان تاکید کرد: رویکرد ما این است باید برای حفظ و احیای موقوفاتی که مغفول مانده تلاش کنیم.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول