اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ماموران محیط زیست این روزها پر کارند

دستگیری 9 شکارچی غیرمجاز در سمنان طی 7 روز

خبرگزاری فارس: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان سمنان در هفته جاری موفق به دستگیری 9 شکارچی غیرمجاز شدند.

دستگیری 9 شکارچی غیرمجاز در سمنان طی 7 روز

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان سمنان، این افراد در پنج مورد شناسایی شکار غیرمجاز در این استان دستگیر شدند.

محیط‌بانان پاسگاه افتر در گشت و کنترل منطقه شکار ممنوع خنار، متوجه حضور شکارچیان در این منطقه شده و پس از برقراری ایستگاه گشت و کنترل در مسیر خروجی موفق به متوقف کردن خودروی مظنونان شدند.

در بازرسی از این خودرو، لاشه یک رأس قوچ به همراه اسلحه و تعدادی ادوات شکار کشف و ضبط شد و سه متهم بازداشت شده برای تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

همچنین مأموران یگان حفاظت محیط زیست منطقه حفاظت شده پرور در عملیات تعقیب و گریز موفق به دستگیری متخلفی سابقه‏داری که با موتورسیکلت به منطقه آمده بود، شدند و لاشه یک رأس کل که با اسلحه غیرمجاز هدف گلوله قرار گرفته بود را به همراه تعدادی فشنگ جنگی و ادوات شکار کشف و ضبط کردند.

در مورد بعدی کشفیات نیز که در منطقه حفاظت شده پرور اتفاق افتاد، ماموران در حین گشت و کنترل مناطق متوجه حضور متخلفان شدند و پس از کمین، شکارچیان را که یک رأس قوچ و یک رأس میش وحشی را هدف گلوله خود قرار داده بودند، غافلگیر و دستگیر کردند.

پس از انتقال متخلفان به اداره و بازجویی تخصصی ضابطان دادگستری، آنها به شکار یک رأس میش، یک رأس بز و یک رأس کل نیز که در گذشته انجام داده بودند، اعتراف کردند.

دو قبضه سلاح و تعدادی ادوات شکار از این دو متخلف کشف و ضبط شد.

محیط‌بانان منطقه پرور در مورد دیگری پس از دریافت خبری مبنی بر حضور شکارچی در مناطق آزاد چشمه روزیه، به محل عزیمت کردند و موفق شدند تا متخلفان را قبل از شکار و به جرم آغاز به شکار، دستگیر و به همراه یک قبضه اسلحه گلوله‏زنی و یک قبضه اسلحه ساچمه‏زنی و تعدادی ادوات شکار تحویل مراجع قضایی استان سمنان دهند.

ماموران حفاظت محیط زیست پارک ملی توران نیز موفق شدند تا متخلفی را که به وسیله موتورسیکلت و به صورت غیرمجاز به مناطق آزاد عباس‏آباد وارد شده بود، قبل از شکار دستگیر کنند و پس از صورت‏جلسه تحویل مقامات قضایی استان سمنان دهند.

از متخلف یاد شده، یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف شد.

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول