اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد

اهمیت امنیت و کیفیت در پروژه‌های فناوری اطلاعات

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر فناوری اطلاعات گفت:‌ امنیت و کیفیت در پروژه‌های فناوری اطلاعات حائز اهمیت است.

اهمیت امنیت و کیفیت در پروژه‌های فناوری اطلاعات

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید علی میررفیعی صبح امروز در نخستین کنگره ملی مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات که در تالار همایش دانشکده خیام مشهد برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس موسسه آموزش عالی خیام اظهار کرد: با توجه به مسئولیت کشوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه‌های علمی و پژوهشی و همچنین انقلاب اطلاعاتی که در سال‌های اخیر در عرصه‌های جهانی به وجود آمده است فضای سایبری آشکار و عیان شده و از فضای فیزیکی به وجود آمده به صورت جداگانه عمل می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به مقتضیات جهان امروز و موضوعات فناوری اطلاعات در زمینه‌های کالا و خدمات فعالیت‌های گسترده‌ای انجام شده و در حال گسترش فعالیت‌ها در تمامی بخش‌ها و جوانب است.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اهمیت برق در جوامع امروزی خاطرنشان کرد: برق از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات به شمار می‌رود و اکثر کالاها و خدمات فناوری اطلاعات و کامپیوتر به حوزه برق وابسته است و برق زیرساخت زیرساختار فناوری اطلاعات به شمار می‌رود.

میررفیعی تصریح کرد: تمامی سیستم‌های نیروگاه‌ها و توزیع و شبکه‌های برق بدون کنترل و کنترل صنعتی با چالش بزرگی روبرو می‌شود و باید در عرصه امنیت تمامی تلاش در دستگاه‌های اجرای را به کار گرفت.

وی اذعان کرد: زیرساخت‌های فناوری اطلاعات با مشکلات امنیتی و کیفیتی دچار است و نباید از امنیت فضای سایبری غافل شد.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: فضای سایبری دارای دو رویکرد فرصت و تهدید است که باید در عرصه تهدید نگرش مدیران را با تلاش دستگاه‌های اجرایی افزایش داد و به عموم مردم اطلاع‌رسانی کرد.

میررفیعی بیان کرد:‌ توسعه فناوری اطلاعات از تکالیف اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می‌رود و امنیت فضای سایبری و در اختیار قرار دادن پهنای باند شبکه فناوری اطلاعات در کشور از اهداف وزارت فناوری و اطلاعات به شمار می‌رود.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ماهیت جنگ‌های امروز در حال تغییر است و در حال حاضر در نسل چهارم جنگ هستیم و فضای سایبری و ابرقدرت‌ها از فضای سایبری به عنوان ابزاری برای حمله و جنگ استفاده می‌کنند.

میررفیعی تصریح کرد: با توجه به رشد تازه سایبری مشکلات و تهدیدهای آن نیز در حال افزایش است و باید تمامی تلاش را در جهت تامین امنیت این فضا به کار ببریم.

وی اظهار کرد: امنیت و کیفیت در پروژه‌های فناوری اطلاعات یک اصل است و از مرحله طراحی پروژه‌های فناوری اطلاعات امنیت و کیفیت باید نمود یابد.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در حوزه سیستم نیروگاهی و توزیع از کنترل صنعتی استفاده می‌شود و بسیار با خطر و چالش‌برانگیز است.

وی با تاکید بر مسئولیت بزرگ مسئولان در بخش دولتی و افرادی که در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند عنوان کرد: ‌باید در فضای سایبری و فناوری‌ اطلاعات چاره‌اندیشی و ایمن سازی شود و مراکز فناوری اطلاعات را چه در حوزه برق و انتقال برق و چه در حوزه کامپیوتری افزایش کیفیت داد.

وی افزود:‌ باید از نیروگاه‌های کوچک‌تر و کم‌هزینه‌تر استفاده کرد و همچنین استفاده از سلول‌های خورشیدی می‌تواند در کاهش هزینه‌های حوزه برق و فناوری اطلاعات کمک شایانی کند

میر رفیعی ادامه داد: با ظهور فضای سایبری تهدیدات جدی‌تری در زمینه‌های تجارت الکترونیکی، جاسوسی و سرقت توسعه یافته است و با رشد روزافزون فضای سایبری این مشکلات زیادی می‌شود.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ماهیت‌های تهدیدات فضای سایبری ویژه است و هر روز در حال تغییرات در این زمینه است.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول