اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر دبیرخانه مردمی جشنواره طلای سرخ:

برنامه‌های جشنواره طلای سرخ با مشارکت مردمی اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر دبیرخانه مردمی جشنواره طلای سرخ گفت: برنامه‌های جشنواره طلای سرخ با هزینه‌های مردمی و دولتی در حال اجرا است.

برنامه‌های جشنواره طلای سرخ با مشارکت مردمی اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزای فارس از بیرجند، سید محسن علوی‌زاده ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: باید همه تولیدکنندگان زعفران و مسئولان کشوری از برند زعفران که در طول تاریخ به نام قاینات ثبت شده دفاع کنند.

وی ادامه داد: همچنین باید از موازی کاری در این زمینه که سبب تضعیف این برند در سطح جهان است جلوگیری کنند.

دبیر دبیرخانه مردمی جشنواره طلای سرخ با بیان اینکه زعفران اسپانیا را در دنیا با یک برند می‌شناسند، افزود: می‌توان تولید زعفران را در سایر استان‌ها ترویج داد و اما آن را باید با برند قاینات به دنیا معرفی کنیم.

علوی‌زاده به برنامه‌های جانبی جشنواره اشاره و بیان کرد: جشن مردمی زعفران با راه‌انداری کاروان شادی از 11 آبان‌ماه همزمان با عید غدیر آغاز شده است.

وی در ارتباط با چرایی فعالیت دبیرخانه مردمی جشنواره گفت: با توجه به برگزاری دوسالانه جشنوراه طلای سرخ در قاینات و از آنجا که نهادهای دولتی در ابتدا قصد برگزاری جشنواره را نداشتند دبیرخانه مردمی تشکیل شد.

دبیر دبیرخانه مردمی جشنواره طلای سرخ با بیان اینکه دبیرخانه مرمی جشنواره را تعدادی از شهروندان و هنرمندان تشکیل می‌دهد افزود: بعد از برنامه‌ریزی‌های مقدمدماتی با تاکید فرماندار قاینات و استاندار خراسان جنوبی نهاد‌های دولتی برای اجرای جشنواره اعلام آمادگی کردند.

علوی‌زاده برپایی نمایشگاه توانمندی‌های شهرستان قاینات را از جمله برنامه‌‌های جشنواره دانست و گفت: در این نمایشگاه که از 20 آبان ‌ماه جاری به مدت چهار روز دایر است 25 غرفه در معرض بازدید عموم قرار می‌گیرد.

وی به برگزاری جشن مردمی زعفران در 18 آبان‌‌ماه جاری اشاره کرد و ادامه داد: اجرای تئاتر، سرود محلی و موسیقی از جمله برنامه‌های این جشن است.

دبیر دبیرخانه مردمی جشنواره طلای سرخ با بیان اینکه روز جمعه 19 آبان‌ماه جاری کارناوال شادی با شعار قاینات پایتخت زعفران جهان و پیاده روی به سمت منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر حرکت می‌کند گفت: اجرای رقص و بازی‌های بومی و محلی از جمله برنامه‌های این روز است.

وی برپایی ایستگاه نقاشی با موضوع زعفران برای کودکان و راه‌اندازی نمایشگاه عکس زعفران را از دیگر فعالیت‌های دبیرخانه مردمی جشنواره طلای سرخ بر شمرد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول