اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان خبر داد

حضور 4 هزار زنجانی در مسابقات تابلوخوانی نمایشگاه نماز

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان از حضور 4 هزار نفر در مسابقات تابلوخوانی نمایشگاه نماز استان زنجان خبر داد.

حضور 4 هزار زنجانی در مسابقات تابلوخوانی نمایشگاه نماز

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید ناصری ظهر امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برای ماه محرم اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه نماز در استان زنجان آثار و برکات زیادی را به دنبال داشت.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه نماز تابلوهایی مقتبس از احادیث و آیات الهی به نمایش گذاشته شده بود، خاطرنشان کرد: در مجموع بیش از 4 هزار نفر در مسابقات تابلوخوانی نمایشگاه نماز شرکت کرده بودند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با بیان اینکه نمایشگاه نماز با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان زنجان و در محل سالن زیتون برگزار شده است، اضافه کرد: همه مسئولان و متولیان فرهنگی از این نمایشگاه استقبال کردند.

وی با اشاره به اینکه غرفه‌ای با عنوان مشاوره و پرسش و پاسخ در نمایشگاه نماز برپا شده بود، ادامه داد: استقبال بسیار خوبی از این غرفه شد.

ناصری با بیان اینکه تعدادی از جوانان با عنوان یاور نماز شناسایی شده‌اند، تصریح کرد: پس از برگزاری دوره‌های آموزشی از وجود این جوانان استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم همه جای استان زنجان به نمایشگاه نماز تبدیل شود، خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های نماز تاثیر بسیار زیادی در افزایش نمازگزار در مساجد خواهد داشت.

*نماز ظهر عاشورا مورد توجه هیئت‌های مذهبی باشد

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با بیان اینکه برپا داشتن نماز یکی از مهم‌ترین اهداف قیام امام حسین(ع) و یاران ایشان بود، تاکید کرد: نماز ظهر عاشورا باید مورد توجه هیئت‌های مذهبی استان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نماز ظهر عاشورا در سطح جهان مطرح شده است، ادامه داد: ساعت حرکت دستجات عزاداری در روز عاشورا باید به گونه‌ای تنظیم شود که هنگام نماز به امامزاده سید ابراهیم رسیده و به اقامه نماز بپردازند.

ناصری با بیان اینکه مساجدی که در مسیر عزاداری هستند به منظور تجدید وضوی عزاداران مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: عزاداران همراه خود زیرانداز داشته باشند.

وی اظهار داشت: سال‌های گذشته برای 20 هزار نفر زیرانداز و چادر تدارک دیده شده بود، افزود: تعداد شرکت‌کنندگان در نماز ظهر عاشورا زیاد بوده و این تعداد زیراندازها کافی نیست.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان همچنین یادآور شد: همزمان با اذان باید مداحان نیز به احترام اذان برای اقامه نماز اقدام کنند.

در ادامه جلسه نماینده فرماندهی انتظامی شهرستان زنجان با تاکید بر اینکه حمل عکس تمثال و علم در برخی از هیئت‌های مذهبی سبب وهن دین اسلام و مذهب تشیع می‌شود، تصریح کرد: یکی از اقدامات دیگر که سبب تخریب شیعه می‌شود، قمه‌زنی است.

حسین شاهمرادی با بیان اینکه برای پیشگیری از قمه‌زنی باید اقدامات فرهنگی در استان زنجان انجام شود، ادامه داد: برخی از افرادی که عمدا به این امر می‌پردازند نیروی انتظامی با آنها برخورد فیزیکی می‌کند.

وی به شناسایی برخی از هیئت‌های مذهبی نیز اشاره کرد و افزود: این هیئت‌ها آیین‌های مختلفی را برای مردم تبلیغ می‌کنند.

نماینده فرماندهی انتظامی شهرستان زنجان با بیان اینکه قمه‌زنی سبب لطمه خوردن به عزاداری مقدس و سوگواری مخلصانه مردم استان زنجان می‌شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه برنامه‌ریزی قوی و فعالیت فرهنگی مناسبی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی یادآر شد: نیروی انتظامی شهرستان زنجان در ایام ماه محرم و برگزاری مراسم عزاداری با سایر دستگاه‌ها همکاری لازم را می‌کند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول