اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنایع هوایی ایران خبر داد

ساخت هواپیماهای مسافری ایران 140 / تجربه سفر با هواپیمای شخصی

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی سازمان صنایع هوایی ایران از ساخت هواپیماهای مسافری ایران 140 در داخل کشور خبر داد و تجربه سفر با هواپیمای شخصی را نیز برای مردم نزدیک دانست.

ساخت هواپیماهای مسافری ایران 140 / تجربه سفر با هواپیمای شخصی

سیدمحمدمهدی هادوی در حاشیه نشست مشترک دست‏اندرکاران معاونت پژوهش سازمان صنایع هوایی ایران با شماری از نخبگان و فعالان مرکز نوآوران و همکاری‏های علمی شهید فهمیده استان سمنان در سالن یادگار امام استانداری سمنان در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: نیازها در بخش هواپیماهای مسافری در کشور احصا شده و در این بخش به 20 هزار صندلی نیاز است.

وی تصریح کرد: در زمینه هواپیماهای پهن‏پیکر نیز در سازمان صنایع هوایی ایران بحث‏های مفصلی صورت پذیرفته است.

معاون پژوهشی سازمان صنایع هوایی ایران افزود: طراحی و ساخت هواپیمای 100 نفره و هواپیماهای مسافری 150 نفر به بالا نیز در سازمان صنایع هوایی ایران تصویب شده است اما تحقق این هدف، حرکتی بسیار جدی در سراسر کشور را می‏طلبد.

هادوی تصریح کرد: هواپیماهای مسافری ایران 140 نیز که در اصل هواپیمایی 52 نفره بوده، در برهه کنونی در داخل کشور در دست ساخت است.

وی گفت: در زمینه ساخت هواپیماهای 150 نفره به بالا برای سازمان صنایع هوایی ایران تفاوتی ندارد که از تخصص داخلی و خارجی به صورت توأمان استفاده شود؛ چراکه این طرح‏ها مباحث جدی و دقیقی را می‏طلبد و کشور نیز با جدیت وارد این مرحله شده است.

معاون پژوهشی سازمان صنایع هوایی ایران افزود: امروز باید وارد کار ساخت هواپیماهای سبک دو تا 19 نفره که به هواپیماهای سبک و فوق‏سبک مشهور هستند، شویم.

هادوی بیان کرد: در صورتی که این امکان فراهم آید تا مردم بتوانند به عنوان نمونه مسیر سمنان ـ تهران را به هواپیمای شخصی خود طی کنند، این امر تحولی در صنعت حمل و نقل محسوب می‏شود و به راه‏اندازی صنایع دیگر نیز کمک می‏کند.

وی اضافه کرد: این طرح تحولی در رشد منطقه ایجاد می‏کند و امروز بحث‏های اولیه آن در کشور انجام شده و مطالعات خوبی در این حوزه صورت گرفته و بخش خصوصی نیز به جدیت وارد این کار شده است.

معاون پژوهشی سازمان صنایع هوایی ایران یادآور شد: اتحادیه صنایع هوافضای ایران نیز در این بخش وارد شده است و بخشی از توانمندی‏های ایران در زمینه هواپیماهای دو تا 19 نفره در نمایشگاه توانمندی‏های هوایی کشور که اخیراً برگزار شد، به نمایش درآمد.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول