اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با دستور وزیر نفت انجام شد

تشکیل ستاد ویژه راه‌اندازی طرح‌های توسعه پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: وزیر نفت دستور تشکیل ستاد ویژه راه‌اندازی طرح‌های توسعه پارس جنوبی را ابلاغ کرد.

تشکیل ستاد ویژه راه‌اندازی طرح‌های توسعه پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی نفت و گاز پارس، وزیر نفت در ابلاغی با صدور دستور تشکیل ستاد ویژه راه‌اندازی طرح‌های توسعه پارس جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس، معاونان و مدیران عامل شرکت‌های اصلی و فرعی وزارت نفت را ملزم به همکاری با این ستاد کرد.

بر اساس این گزارش، رستم قاسمی این ابلاغ را به منظور شتاب‌بخشی به اجرا و راه‌اندازی طرح‌های توسعه و افزایش تولید از میدان گازی پارس جنوبی به‌ویژه طرح‌های موسوم به «مهر ماندگار» صادر کرده است.

در بخشی از این ابلاغیه آمده است: برای اجرا و راه‌اندازی هر چه زودتر طرح‌های توسعه و افزایش تولید از میدان گازی مشترک پارس جنوبی به عنوان اولویت اول وزارت نفت، به‌ویژه راه‌اندازی فازهای 12، 13، 15 و 16، 17 و 18، و 22 و 24 و طرح لایه‌های نفتی به عنوان طرح‌های مهر ماندگار دولت، ستاد ویژه راه‌اندازی طرح‌های توسعه پارس جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس تشکیل شود.

تشکیل و توسعه فوری گروه‌های راه‌اندازی جداگانه برای شش طرح مهر ماندگار در حوزه فعالیت‌های این شرکت، تقویت و توسعه ستاد ویژه تامین کالای طرح‌های پارس جنوبی که در دو سال گذشته فعال شده است و تشکیل گروه‌های تخصصی مشترک، متشکل از کارفرما و پیمانکاران به عنوان بخشی از وظایف و مسئولیت‌های شرکت نفت وگاز پارس مشخص شده است.

همچنین تهیه مشخصات و فهرست کالاهای مورد نیاز راه‌اندازی به تفکیک طرح‌های مهرماندگار به صورت مستمر، برآورد اعتبارات ارزی و ریالی برای تامین کالاهای مورد نیاز راه‌اندازی طرح‌های مهر ماندگار، اعزام همزمان گروه‌های تخصصی برای بازدید و تامین کالاهای مورد نیاز از همه انبارهای شرکت‌های تابعه چهار شرکت اصلی، تامین موازی کالاهای عمومی و عمده از جمله اتصالات، شیرآلات و لوله و غیره با تشخیص مجری هر طرح از دیگر وظایف شرکت نفت و گاز پارس در این ابلاغ است.

از دیگر وظایف شرکت نفت و گاز پارس در این ابلاغ، جبران خدمات کارکنان و گروه‌های عملیات راه‌اندازی به نحو شایسته و اثربخش شامل پرداخت اضافه کاری و کارانه (پاداش) ویژه راه‌اندازی بر حسب عملکرد، بهره‌وری و میزان حضور و اثربخشی گروه‌های راه‌اندازی به همه کارکنان راه‌اندازی از جمله به افراد مامور از سایر شرکت‌ها و ارایه گزارش هفتگی توسط مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در مورد اقدامات انجام شده برای تامین کالا و راه‌اندازی طرح‌های مهر ماندگار به صورت مستقیم با وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران است.

همچنین در این ابلاغ وظایف شرکت‌های تابعه وزارت نفت برای پشتیبانی از عملیات راه‌اندازی طرح‌های توسعه پارس جنوبی شامل معرفی و اعزام فوری گروه‌های راه‌اندازی با استفاده از نیروهای توانمند، با انگیزه و با تجربه بالا در راه‌اندازی پالایشگاه‌ها و تاسیسات نفت و گاز و پتروشیمی برای حضور و مشارکت فعال در راه‌اندازی طرح‌های مهر ماندگار میدان مشترک پارس جنوبی تعیین شده است.

معرفی دو نفر نماینده تام‌الاختیار توسط هر یک از چهار شرکت اصلی برای حضور و مشارکت در جلسات ستاد ویژه تامین کالای طرح‌های توسعه پارس جنوبی مستقر در شرکت نفت و گاز پارس و انجام هماهنگی‌های لازم به‌ویژه مبادله اطلاعات، تنظیم بازدیدها و تامین و حمل کالا از انبارهای شرکت‌ها، تامین فوری اعتبارات ارزی و ریالی برای تهیه کالاهای مورد نیاز راه‌اندازی طرح‌های مهر ماندگار توسط شرکت ملی نفت ایران حسب مورد و نیاز در داخل و یا خارج از کشور از دیگر وظایف شرکت‌های تابعه وزارت نفت برای پشتیبانی از عملیات راه‌اندازی طرح‌های توسعه پارس جنوبی است.

انتهای پیام/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول