اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش روسیه به اظهارات سفیر آمریکا درباره سپرموشکی اروپایی

خبرگزاری فارس: معاون نخست وزیر روسیه با ابراز امیدواری نسبت به نرم‌تر شدن مواضع دولت جدید آمریکا در مورد مسئله سپر موشکی، به شوخی گفت: ما «آدم بدها» نمی‌توانیم به حرف اعتماد کنیم. ما به تضمین احتیاج داریم.

واکنش روسیه به اظهارات سفیر آمریکا درباره سپرموشکی اروپایی

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "دمیتری راگوزین" معاون نخست وزیر روسیه امروز، پنج شنبه اعلام کرد که این کشور امیدوار است بعد از انتخاب مجدد "باراک اوباما" در سمت ریاست‌جمهوری آمریکا، مقامات واشنگتن نظرات روسیه در خصوص سپر موشکی را در نظر بگیرند.

راگوزین امروز پنج شنبه در کنفرانس بین‌المللی «سلاح‌های هسته‌ای و امنیت بین‌المللی در قرن 21» گفت: در رابطه با مسئله سامانه دفاع ضد موشکی و اینکه این سیستم علیه روسیه جهت‌گیری نمی‌شود و اینکه چگونه ما را متقاعد می‌کنند که سپر موشکی علیه روسیه نیست، باید بگویم که ما نمی‌توانیم صرفا به حرف اعتماد کنیم. گورباچف اعتماد کرد، ولی ما نمی‌توانیم.

معاون نخست وزیر روسیه به شوخی گفت: ما «آدم بدها» نمی‌توانیم به حرف اعتماد کنیم. ما به تضمین احتیاج داریم. بهتر است به روی کاغذ نوشته شود که سامانه‌های دفاع ضد موشکی که قرار است در اروپا ایجاد شود، علیه توان بالقوه راهبردی روسیه جهت‌گیری نخواهد شد. 

طبق ارزیابی این مقام بلندپایه روس: فعلا اظهارات صورت گرفته در مورد این طرح بدین صورت است که امکانات آن می‌تواند بتواند موشک‌های سنگین روسیه را نابود کند. در واقع شاید سامانه دفاع ضد موشکی علیه ما نباشد، ولی در رابطه با ما است.

اظهارات راگوزین در حالی شنیده می‌شود که "مایکل مک‌فول" سفیر آمریکا در روسیه روز گذشته اعلام کرد که دولت ایالات متحده نمی‌تواند به روسیه تضمین کتبی در مورد عدم جهت‌گیری ضد روسی سپر موشکی اروپایی بدهد.

وی نظرات خود را اینگونه توضیح داد: این مسئله هیچ ارتباطی به روسیه ندارد، موضوع اینجاست که ما نمی‌دانیم خطرات ناشی از جانب ایران به چه صورت توسعه پیدا خواهند کرد، بنابراین ما نمی‌توانیم قدرت بازدرنگی خود را محدود سازیم.

به عقیده سفیر آمریکا در مسکو، ارائه تضمین حقوقی و توافق دوجانبه یک مسئله است و شفافیت، همکاری و اعتماد متقابل که می‌تواند بدون امضای توافقنامه‌ای هم وجود داشته باشد، مسئله دیگری است. این واقعیت در عرصه تجارت در همه جای جهان وجود دارد. اگر مسئله‌ای به نفع هر دو طرف است، آنها حتی بدون چیزی به نام توافقنامه، می‌توانند شروع به همکاری کنند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول