اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نابینایان و کم‌بینایان ارومیه صاحب کتابخانه شدند

خبرگزاری فارس: کتابخانه دیجیتال گویا ویژه کودکان و نوجوانان نابینا و کم‌بینا پیش از ظهر امروز در ارومیه افتتاح شد.

نابینایان و کم‌بینایان ارومیه صاحب کتابخانه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی پرمقیاس پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح کتابخانه دیجیتال گویا ویژه کودکان و نوجوانان نابینا و کم‌بینا اظهار داشت: راه‌اندازی بخش ویژه نابینایان و کم بینایان با هدف توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ مطالعه اتفاق خوشایندی است که آن را به فال نیک می‌گیریم.

وی با اشاره به لزوم توجه به امر کتابخوانی و توسعه و گسترش امکانات فرهنگی در جامعه افزود: با این اقدام خداپسندانه و سودمند در امور فرهنگی نابینایان گام موثری برداشته شد.

پرمقیاس با بیان اینکه رایج شدن فرهنگ مطالعه عمومی در جامعه از شاخص‌های مهم توسعه فرهنگی و اجتماعی است، اضافه کرد: علم و دانش و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در عصر کنونی برای همه انسان‌ها لازم است و این امر در بین نابینایان و کم بینایان با توجه به شرایط ویژه آنان بسیار مهم‌تر و اساسی‌تر است.

وی تصریح کرد: بیش از 23 هزار نابینا و کم‌بینا در آذربایجان‌غربی وجود دارد که به منظور دسترسی بهتر و مطلوب‌تر به اطلاعات و دانش روز باید از امکانات فرهنگی و آموزشی برابر با افراد سالم بهره‌مند شوند.

پرمقیاس با بیان اینکه بحث آموزش و افزایش سطح فرهنگ کتاب و کتابخوانی مهم‌ترین نیاز جدی نابینایان است و امیدواریم این کتابخانه بتواند نشاط و شادابی را برای نابینایان به ارمغان آورد، ادامه داد: کتابخانه دیجیتال گویا ظرفیت بسیار مناسبی دارند تا در راستای بهبود کیفیت آموزشی کودکان نابینا و کم‌‌بینا حرکت کرده و امکانات برابری برای رشد و پرورش آنها در اختیارشان قرار دهد.

معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: افتتاح این کتابخانه فرصت مناسبی برای ارتقای دانش آگاهی این قشر از جامعه است که می‌طلبد خانواده‌های کودکان نابینا و کم بینا در استان با میل و رغبت بیشتری از فرصت‌های موجود در این کتابخانه‌ها استفاده کنند.

پرمقیاس گفت: در این کتابخانه دیجیتال امکانات ویژه‌ای از جمله لب‌‌تاپ، اسباب‌بازی، سینمای خانواده، برجسته‌نگار، نرم‌افزارهای مختلف و کتاب‌های گویا برای استفاده‌کنندگان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول