اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فعال تمام پالایشگاه‌ها

رزمایش پدافند غیرعامل پارس جنوبی برگزار شد

خبرگزاری فارس: رزمایش پدافند غیرعامل پارس جنوبی در محل پالایشگاه چهارم مجتمع گازی برگزار شد.

رزمایش پدافند غیرعامل پارس جنوبی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه رئیس ایمنی و آتش‌نشانی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی پیش از ظهر امروز در رزمایش پدافند غیرعامل پارس جنوبی با تجلیل از حضور همه پالایشگاه‌ها در این رزمایش اظهار داشت: این مانور پدافندی با سناریوی از پیش برنامه‌ریزی شده با موضوع خرابکاری و بمب‌گذاری در تاسیسات انتقال گاز و به منظور ارزیابی عملکرد کارکنان پالایشگاه و گروه‌های درگیر در شرایط اضطراری و تجهیزات و برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته در شرایط اضطراری و سنجش میزان هماهنگی با تمام گروه‌های درون و برون سازمانی صورت پذیرفته است.

محمد مسعودنیا با اشاره به سناریوی طراحی شده مانور افزود: این رزمایش ابتدا توسط تیمی از کارشناسان ایمنی توسط نرم‌افزار Phast شبیه‌سازی و پیامدهای آن در سطح مجتمع بررسی و به عنوان سناریو بحران‌ساز انتخاب و برای اجرا مدنظر قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: سناریو به نحوی طراحی شده که تمامی پالایشگاه‌های پارس جنوبی به نوعی فرآیندی یا فیزیکی تحت تاثیر قرار گیرند؛ این سناریو چندگانه طراحی شده و توانسته تمامی مجتمع گاز پارس جنوبی را به حرکت درآورد.

مسعودنیا با بیان اینکه در این رزمایش منشأ بحران پالایشگاه چهارم فرض شده بود اذعان داشت: تخلیه اضطراری نیروها، کاهش تولید، قطع تولید، کمک‌رسانی، آماده‌باش مقابله با آتش‌سوزی و نشت گاز در تمامی پالایشگاه‌های مجتمع مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی یادآور شد: این رزمایش به منظور ارزیابی آمادگی تمام کارکنان در شرایط اضطراری و همچنین ارزیابی تیم‌های واکنش و تجهیزات پشتیبانی مورد نیاز، تمرین و ارزیابی عملکرد تیم‌های کمک‌رسان و معین از سایر مجتمع‌های مجاور نظیر منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس، نفت و گاز پارس و پتروشیمی منطقه پارس و ارزیابی عملکرد تیم‌های پدافندی بسیج مجتمع گاز پارس جنوبی طراحی و اجرا شد.

مسعودنیا با بیان اینکه رزمایشی تاکنون به وسعت و ابعاد این رزمایش در سطح مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار نشده گفت: امید است با برگزاری مانورهای اینچنین نسبت به شناسایی نقاط قابل بهبود، اصلاح و بهینه‌سازی منابع اقدام و در مواجهه با شرایط واقعی عملکرد مناسب صورت پذیرد.

بر اساس این گزارش، رزمایش پدافند غیر عامل هر ساله در یکی از پالایشگاه‌های پارس جنوبی برگزار می‌شود که رزمایش 91 با محوریت پالایشگاه چهارم برگزار شده است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول