اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو نظام صنفی رایانه‌ای خراسان‌رضوی:

امنیت سیستم‌های اطلاعاتی در فضای سایبری صددرصد نیست

خبرگزاری فارس: عضو نظام صنفی رایانه‌ای خراسان‌رضوی گفت: هیچ‌گاه امنیت سیستم اطلاعاتی در فضای سایبری صددرصد نیست و نمی‌توان اطمینان کامل از امنیت آنها را به دست آورد.

امنیت سیستم‌های اطلاعاتی در فضای سایبری صددرصد نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی مصدق ظهر امروز در کنگره مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات ضمن تاکید بر سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در شبکه‌های اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: سیستم مدیریت اطلاعات در سال 1385 در کشور به تصویب رسید و در سال 1389 به تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی کشور ابلاغ شد که تمامی ارگانها و سازمان‌های دولتی ملزم به استاندارد سازی ISO 27001 شدند.

وی با تاکید بر اینکه ISO 27001 در کنترل کیفیت مدیریت امنیت استفاده می‌شود، ادامه داد: در ایران اغلب ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه بانک‌های در فضای سایبری مورد استفاده کاربران، از این سیستم استفاده می‌کنند.

مصدق بیان کرد: سازمان جهانی استاندارد در سال 1947 در ژنو با هدف یکسان‌سازی استاندارها در سراسر جهان تاسیس شد که اعضای این سازمان در بدو تاسیس حدود90کشور بوده و در حال حاضر بالغ بر 159 کشور است.

عضو نظام صنفی رایانه‌ای خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه استاندارد، ویژگی‌های پذیرفته شده از سوی عامه مردم است، عنوان کرد: انواع استاندارد را می‌توان به استاندارد کارخانه‌ای، ملی، تشویقی، اجباری، منطقه‌ای و جهانی تقسیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: استاندارد و ایزو استفاده از یکسری ایمن‌سازی در سطح شرکت‌ها و ارگان‌ها به شمار می‌آید و برگرفته از سیستم مدیریت امنیت اطلاعات است.

مصدق اضافه کرد: یک سیستم مدیریتی که به گونه‌ای مناسب طراحی شده است می‌تواند الزامات تمامی استانداردها را در ارگان‌ها و سازمان‌ها تامین کند.

عضو نظام صنفی رایانه‌ای خراسان‌رضوی افزود: استانداردهای بین‌المللی به‌گونه‌ای طراحی شده تا یک سازمان قادر باشد سیستم مدیریت امنیت اطلاعات خود را با الزامات سیستم مدیریتی مرتبط و یکپارچه کند.

وی در ارتباط با دارایی‌های یک سازمان مدیریتی که در استانداردسازی موثر است، اظهار کرد: هر چیزی که برای سازمان دارای ارزش اطلاعاتی باشد دارایی محسوب می‌شود و این دارایی‌ها شامل دارایی‌های اطلاعاتی، مستندات کاغذی، نرم‌افزاری، فیزیکی، منابع انسانی و شهرت سازمانی است.

مصدق گفت: اطلاعات از دارایی‌های با ارزش برای فعالیت‌های کاری یک سازمان است و پایداری یک سازمان به اطلاعات آن سازمان وابسته است.

عضو نظام صنفی رایانه‌ای خراسان‌رضوی با تاکید بر اهمیت پایداری سازمان ادامه داد: سازمانی قدرت بقا و رشد دارد که بتواند بر روی نیازها و انتظارات و خواسته‌های ذی‌نفعان خود متمرکز شده و به صورت سازمان‌یافته فعالیت‌های خود را طراحی و مدیریت نماید تا در شرایطی پایدار و قابل اطمینان و با هزینه‌های قابل قبول الزامات آنها را برآورده سازد.

وی خاطرنشان کرد: امنیت در سیستم از امنیت محصول، فناوری اطلاعات و امنیت سازمانی تشکیل می‌شود و حداقل در محرمانگی، صحت و یکپارچگی و دسترسی پذیری دارای اهمیت ویژه‌ای است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول