اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

5 یادواره شهدای روحانی در خوزستان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان از برگزاری پنج یادواره شهدای طلبه و روحانی در سال‌جاری در این استان خبر داد.

5 یادواره شهدای روحانی در خوزستان برگزار می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین خداداد الیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: این یادواره‌ها به منظور تجلیل از مقام شامخ طلبه و روحانی و معرفی این عزیزان به جامعه برگزار خواهد شد.

وی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای والامقام به ویژه شهدای طلبه و روحانی خوزستان گفت: کنگره اصلی شهدای طلبه و روحانی استان خوزستان با حضور مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در 28 بهمن ماه سال 1389 برگزار شد و پس از آن نیز یادواره‌های فرعی در شهرستان‌ها در حال برگزاری است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال 1390 بیش از 10 یادواره برای بزرگداشت مقام شامخ شهدای طلبه و روحانی در استان خوزستان برگزار شد، اضافه کرد: یادواره‌های شهدای روحانی و طلبه در شهرستان‌های آبادان، بهبهان، دزفول، رامهرمز، خرمشهر، امیدیه، مسجدسلیمان و اهواز برگزار شد و یادواره شهید حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین شریف‌قنوتی، به عنوان نخستین شهید روحانی دفاع مقدس از جمله یادواره‌هایی بود که در اهواز و خرمشهر برای بزرگداشت این شهید والامقام برپا شد.

وی در ادامه گفت: امسال نیز یادواره‌هایی در اهواز، بهبهان و شوشتر برای بزرگداشت شهدای طلبه و روحانی برگزار خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت ولیعصر (عج) استان خوزستان در ادامه به معرفی شهدای شاخص طلبه و روحانی استان خوزستان پرداخت و ادامه داد: شهید سید فخرالدین طباطبایی از قضات شهید دادگستری خوزستان و از شهدای روحانی شهرستان باغملک، شهید محمدحسن شریف قنواتی نخستین روحانی شهید دفاع مقدس و از شهدای خرمشهر، شهید محمدکاظم دانش نماینده مردم شوش و دزفول در مجلس شورای اسلامی، شهید سید ابوالقاسم موسوی دامغانی نماینده مردم رامهرمز و هفتکل در مجلس، شهید عبدالحسین بخردیان از روحانیون شهید دوران انقلاب شهرستان بهبهان، شهید سید عبدالحسین موسوی از روحانیون شهید دشت آزادگان و شهید احمد جعفریان فرمانده گردان حضرت رسول (ص) شهرستان ایذه از جمله شهدای محوری ما هستند که در راه آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و در برهه‌های مختلف جان خود را نثار کشور کردند.

این روحانی خوزستانی در ادامه به مراحل شناسایی طلاب و روحانیون شهید خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: تا کنون 192 شهید روحانی و طلبه در نقاط مختلف خوزستان شناسایی شده است.

مسئول کمیته جمع آوری آمار و آثار شهدای روحانی و طلبه خوزستان در خصوص معرفی مکتوب طلاب شهید به جامعه نیز گفت: برای نخستین بار زندگینامه شهدای روحانی و طلبه استان با عنوان «گوهرهای شب چراغ» توسط عیسی خلیلی از نویسندگان دفاع مقدس خوزستان به رشته تحریر در آمده و توسط نشر نیلوفران منتشر و روانه بازار شده است.

به گفته وی، تاکنون دو جلد از مجموعه کتاب‌های گوهرهای شب چراغ منتشر شده است و امیدواریم که دو جلد دیگر نیز در آینده منتشر شود.

الیاسی ادامه داد: جلد اول این مجموعه در 328 صفحه منتشر شده و در آن خوانندگان با زندگی 38 شهید روحانی و طلبه استان خوزستان آشنا می‌شوند.

وی در ادامه به معرفی جلد دوم کتاب گوهرهای شب چراغ پرداخت و گفت: این کتاب در 238 صفحه، شامل زندگینامه و وصیت نامه 44 شهید روحانی و طلبه سراسر استان خوزستان است.

وی ادامه داد: شهید علیرضا پلارک از شهدای روستای نبوت دزفول، شهید سالم درویشی از شهدای روستای امامزاده عبدالله (ع) هندیجان، شهید ابراهیم خادم رضایی از شهدای رامهرمز، شهید ابراهیم مرادی از شهدای شهرستان اندیکا و شهید مهدی ملحاوی از شهدای آبادان از جمله شهدای گرانقدری هستند که در جلد دوم کتاب گوهرهای شب به ملت شهیدپرور ایران معرفی شدند.

انتهای پیام/و10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول